Selasa, Disember 12, 2017

Apabila Si Mahfuz Bean tu bercakap tentang politik semasa, orang Pokok Sena dan pemimpin PAS hanya mengibaratkan pemimpin yang tiada pendirian itu sebagai 'tin kosong'. 

Semalam Mahfuz mendakwa sokongan rakyat akan lebih kukuh ke atas Pakatan selepas mendengar ‘omongan’ Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Tun Razak dalam Perhimpunan Agung UMNO 2017, yang berlangsung pada 5-9 Disember baru-baru ini.

Mahfuz mendakwa, rakyat sudah boleh menilai rentak Najib yang tempang apabila terpaksa menayangkan sikap yang jauh berbeza dengan MCA dan UMNO.
"Dalam Perhimpunan Agung MCA, Najib menagih undi dari bangsa Cina dengan meyakinkan DAP tak dapat memerintah negara walaupun DAP menang lebih besar dari PRU13 atau memenangi kesemua kerusi yang ditandingi. Najib minta masyarakat Tionghua bersama BN," kata Mahfuz dalam kenyataan semalam.
Menjelang PRU ke 14, Mahfuz mungkin sedang terhegeh - hegeh mencari parti mana yang sudi menerima dirinya selepas nama dia tidak dicalonkan oleh PAS bagi mempertahankan Parlimen Pokok Sena.

Kalau dia nak masuk menyertai PPBM, parti itu masih gagal meyakinkan rakyat memandangkan parti itu tidak kukuh oleh kerana semakin ramai pemimpin dan ahli keluar parti.

Lagi pun PPBM belum mampu mengadakan AGM dan sedang menghadapi kemungkinan diharamkan atau tidak dapat sertai PRU14 kerana melanggar perlembagaan parti yang dirangkanya sendiri..

Untuk sertai PAN atau PKR agak sudah agak terlewat kerana kedua - dua parti itu sudah memiliki calon PRU ke 14 mereka sendiri. Lagi pun Mahfuz masih ada ikatan baiah dengan PAS.

Hanya DAPigs yang boleh menerima Mahfuz, kerana parti Chauvanist itu masih memerlukan pemimpin Melayu yang boleh digunakan bagi memecahkan undi orang Melayu.

Namun kebarangkalian DAPigs sudi menerima Mahfuz Bean untuk mewakili mereka adalah sangat tipis memandangkan dia tidak mempunyai 'Wow Factor' yang mampu menarik undi dari kalangan rakyat. Maka sebab itu Si Mahfuz Bean tu hanya layak dilabelkan sebagai "Tin Kosong"!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping