Khamis, Disember 14, 2017

Sudah terang lagi bersuluh. Tindakan puak Pakatan Haprak yang masih menjaja modal kempen untuk membebaskan Si Ketua Penipu tu dari penjara sudah menjadi isu yang ketinggalan zaman.

Alasan kononnya Si Ketua Penipu itu merupakan Tahanan Politik dan perlu dibebaskan segera itu hanya sekadar modal basi yang terpaksa dikitar semula oleh puak Pakatan Haprak.

Bekas Ketua Polis Negara hari ini juga turut menepis anggapan bahawa Si Ketua Penipu itu merupakan seorang tahanan politik, sambil berkata Malaysia tidak pernah ada tahanan seperti itu.

Malah Tan Sri Musa Hassan turut membandingkan Ketua Umum PKR itu tidak sama nasibnya dengan apa yang dialami pemimpin Myanmar, Aung San Syuu Kyi, tidak lama dulu.
“Di Myanmar, Aung San Syuu Kyi dulu tahanan politik dia tak boleh keluar rumah langsung, dia tidak boleh terlibat dengan politik,” katanya pada sidang akhbar hari ini, mengulas gesaan peguam hak asasi dan Pengerusi Pakatan Harapan, Tun Dr Mahathir Mohamad supaya Anwar dibebaskan.
Malah, Musa berkata Malaysia tidak pernah ada tahanan politik walaupun sebelum ini kerajaan pernah membuat tangkapan ke atas pemimpin politik yang didakwa di bawah Akta ISA.
“Bagi saya, di Malaysia ini tak ada tahanan politik kerana setiap orang yang ditahan ataupun dipenjarakan menjalani proses perbicaraan.
“Kalau dulu ada ISA pun, orang yang ditahan itu tadi boleh membuat rayuan di mahkamah untuk cabar penahanan dia,” katanya.
Semalam, Pengerusi PPBM, Tun Mahathir dan peguam Si Ketua Penipu tu dari Amerika, Motley dalam kenyataan bersama menganggap Si Ketua Penipu tu sebagai tahanan politik dan perlu dibebaskan segera.

Dalam erti kata mudahnya, tindakan puak Pakatan Haprak tu secara tidak lansung membuktikan bahawa mereka sudah kehabisan modal untuk berpolitik sehingga terpaksa mengitar semula dakwaan kononnya Si Ketua Penipu tu sebagai Tahanan Politik!!!
Categories:

1 ulasan:

  1. Dulu madey kata anwar seorang peliwat tak layak jdi menteri.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping