Ahad, Februari 18, 2018

Ini baru betul dinamakan sebagai seorang pemain Politik yang tulen. Kiri kanan dia cakap tak serupa bikin. Dengan orang berbangsa Cina, dia cerita lain. Tapi dengan PAS lain pulak cerita dia.

Umum mengetahui bahawa Si Azmin Ali tu sekarang sedang berada dalam keadaan yang cukup terdesak untuk mengekalkan kedudukan dia sebagai Menteri Besar di Selangor.

Dia sedar bahawa kedudukan dia pada ketika ini tidak selamat selepas PAS enggan berganjak dari pendirian mereka untuk tidak kembali menyertai Pakatan yang disertai PAN dan DAPigs.

Hakikatnya, Cina yang menyokong Pakatan Haprak di Selangor semuanya pengikut - pengikut DAPigs. Dan kepimpinan parti tu memang tak puas hati terhadap pentadbiran Azmin.

Nak pulak selepas Si Azmin Ali tu mengekalkan jawatan Exco PAS walaupun parti itu telah memutuskan hubungan kerjasama Politik dengan Pakatan Haprak secara terbuka sebelum ini.

Maka, untuk mendapatkan sokongan dari kalangan mereka yang menyokong DAPigs, Si Azmin Ali tu terpaksa memutuskan hubungan kerjasama dengan PAS melalui akhbar berbahasa Cina.

Tapi dalam masa yang sama, Si Azmin Ali tu memeras ugut PAS dengan membekukan peruntukan kepada ADUN - ADUN parti itu untuk memaksa mereka menyokong kepimpinannya.

Begitulah permainan Politik Longkang Si Azmin Ali ni. Dia terpaksa buat apa sahaja untuk pastikan yang dia kekal sebagai Menteri Besar Selangor selepas Pilihan Raya Umum yang akan datang.

Sebab Si Azmin Ali tu tau, tanpa sokongan dari kedua - dua parti, DAPigs dan PAS, belum tentu dia dapat kekalkan jawatan yang dia pegang pada ketika ini. Nak harapkan PKR, memang tak ke mana la jawabanya.

Lagi pun, Si Azmin Ali tu sendiri sedar yang dia hanya berjaya menjadi Menteri Besar Selangor selepas dia cantas Wan Azizah yang juga merupakan Presiden parti dia sendiri. Bukan sebab kemampuan dia sebagai seorang pemimpin!!!
Categories: , , ,

2 ulasan:

  1. Azmin tak layak dipanggil pemimpin..
    Pembantu tadbir bole la..

    BalasPadam
  2. Inilah jenis manusia yg sudah jelas kebejatannya. Pas hadiahkan bunga kpdnya sehingga dilantik menjadi MB Selangor. Tapi sebagai balasam Azmin menghadiahkan tahi kpd Pas dgn pelbagai tindakan dan ugutan yg sangat sumbang dari segi hubungannya dgn parti yg tlh berbudi mnjdiknnya org nombor satu selangor
    Selepas ini diharapkan semua ahli dan penyokong pas berhenti dari memberi sebarang sokongan dan undi kpd Azmin. Org yg tidak mengenang budi dan banyak berhelah ini perlu dihumban saja ke dalam longkang.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping