Jumaat, Oktober 07, 2011


Pembentangan Bajet 2012 kali ini paling hangat dan paling pedih telingan mendengarnya. Nak kalau bagi puak - puak Pakatan Pembangkang tu.

Antara yang menarik perhatian Semut ialah mengenai pemansuhan secara menyeluruh sebarang yuran sekolah bermula tahun depan.

Maknanya, lepas ni, semua pelajar sekolah rendah dan menegah akan dapat pendidikan seratus peratus percuma di seluruh Negara. Benda ni tak de dalam Bajet Ganja Pembangkang.

Yang seterusnya ialah mengenai pengecualian cukai akan diberikan kepada mana - mana individu dan swasta yang memberi bantuan sama ada kepada sekolah atau rumah ibadat.

Maknanya, Kerajaan nak menggalakkan orang perseorangan dan juga syarikat swasta untuk mengamalkan amalan bersedekah kepada mereka yang memerlukannya.

Dalam Bajet Ganja puak - puak Pakatan Pembangkang, ada tak dinyatakan benda ni sedangkan diorang kata diorang lah pejuang - pejuang Agama.

Nak harapkan diorang bagi bantuan ni kepada sekolah dan rumah ibadat? Jangan harap la. Buat ceramah pun kutip duit dari orang yang dengar. Lagi diorang nak bagi pada orang?

Kemudian, PM pulak menyatakan bahawa Felda GVH pula akan disenaraikan dalam Bursa Saham Kuala Lumpur dan peneroka akan mendapat faedah daripadanya.

Ada yang Si Mazlan Aliman ni menangis tak berlagu bila dia dengar berita ni. Mana taknya. Dia sibuk menghasut peneroka, mempertikaikan itu dan ini.

Dalam masa yang sama, dia tak dapat apa. Orang Felda tu makin hari makin kaya raya. Yang dia dapat apa? Dapat habuk je la.

Paling menarik bila PM balun PAS dengan agenda Negara Kebajikan diorang. Kata dia, baru sekarang PAS nak sedar mengenai tanggungjawab menjaga kebajikan rakyat ni.

Padahal pihak Kerajaan Barisan Nasional dari dulu asyik mengutamakan rakyat dengan pemberian subsidi dan bantuan serta sebagainya.

Tapi, ada diorang nampak semua benda ni? Tak ada nya de. Semuanya diorang saja buat buta belaka. Jenis manusia tak reti nak mengenang budi. Itu pasal la semua benda yang diorang buat pun asyik tak jadi je. Lepas tu ada hati nak salahkan orang!!! Macam sial!!!
Categories: , , ,

3 ulasan:

  1. menangis pembangkang tak tau nak spin celah mana lagi. HAHA

    BalasPadam
  2. dia ORANG MASIH BOLEH SPIN LAGI....LEPAS NI KITA TUNGGULAH ULASAN PEMIMPIN TERTINGGI MEREKA TERUTAMANYA NIK AZIZ DAN KUNCU-KUNCUNYA....MESTI DIA KATA BUDGET NI TAK ISLAMIK....BUKAN MENGIKUT AL-QURAN.....HANYA BUDGET PAKATAN YANG ISLAMIK DAN SEMPURNA....BUDGET YANG DISAMPAIKAN OLEH MALAIKAT JIBRAIL MELALUI PEMEGANG KUNCI SYURGA DARI KELATE YAKNI POK NIK....KAH..KAH..KAH.....SELEPAS NI RAMAILAH ANAK-ANAK ORANG PAS AKAN KELUAR DARI ARUS PERDANA PENDIDIKAN NEGARA SEBAB TAK SANGGUP BELAJAR PERCUMA......MALU....MALU..MALLLLUUUUU DAN AKAN PENUH LAH SEKOLAH-SEKOLAH YAYASAN ISLAM KELANTAN (YIK)DENGAN ANAK-ANAK PENGANUT PAS.......

    BalasPadam
  3. Alahai penganut PAS akan sebat apa saja asalkan menguntungkan mereka, apa dimalukan dengan dunia sedangkan dengan ALLAH pun mereka tak malu dan tak takut agama ALLAH dipersenda dan didagangkan demi politik mereka.Orang lain semua tak betul dan tak cerdik,yang pandai dan alimnya hanya mereka.Buatlah budget sebaik manapun hatta budget itu turun dari langit sekali pun jika BN dan UMNO yang umumkan mereka tidak akan terima meskipun perut perut penganut mereka kembung menikmati budget tersebut.Inilah makhluk ALLAH yang tak tahu bersyukur dan berterima kasih yang pernah ALLAH cipta di atas muka bumi ini INILAH MANUSIA PAS YANG RATA-RATA KUFUR NIKMAT DAN TAK PERNAH BERSYUKUR.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping