Jumaat, Oktober 07, 2011


Hehehe...Semut hanya mampu tersenyum je bila melihatkan reaksi beberapa orang sahabat Semut sewaktu diorang tengok pembentangan bajet hari ni.

Walaupun diorang tak berapa paham apa yang dibentangkan oleh Perdana Menteri secara keseluruhan, tapi ada jugak yang diorang boleh terima.

Nak pulak bila PM kata semua yuran sekolah bakal dimansuhkan ke semuanya. Sekurang - kurang dapat membantu keluarga diorang kat kampung.

Lepas tu mengenai pengumuman PM dengan bantuan kepada pelajar sekolah sebanyak RM100 sebulan yang bermula dari sekolah rendah sampai sekolah menengah tu.

Kiranya, bagi diorang, ianya amat bertuah jika nak dibandingkan dengan masa diorang sekolah dulu dimana ibu bapa terpaksa tanggung semuanya.

Yang bertambah diorang suka ialah apabila PM umumkan bantuan kepada isi rumah sebanyak RM 500 bagi mereka yang berpendapatan dibawah RM 3000.

Diorang suka bukan sebab apa. Sebab pelik tengok gelagat puak - puak Pakatan Pembangkang tu meroyan secara tiba - tiba.

Diorang tanya, kenapa puak - puak Pakatan tu angkat buku Jinggay tu? Semut bagitau yang itu Bajet Ganja. Di dalamnya, puak Pembangkang tu kata nak bagi  bantuan yang sama.

Itu kata diorang. Hakikatnya, bantuan tu takkan di bagi pun kepada rakyat. Sama la macam dalam manifesto diorang sebelum ni. Sampai hari ni pun masih tak terlaksana.

Maka, sebab itulah diorang marah sangat sampai sanggup menggelarkan pembentangan Bajet 2012 ni sebagai 'Bajet Pilihanraya'.
Kata seorang sahabat Semut: Wah! Kalau Kerajaan buat, Bajet Pilihan Raya. Kalau diorang buat, bajet apa pulak?

Ada yang menyampuk: Bajet macam diorang bagus la. Bajet apa lagi? Hehehe...memang betul pun. Macam la bajet diorang tu bagus sangat ye tak? Dasar manusia tak sedar diri!!! Ceit!!! Pigidah!!!
Categories: , , ,

3 ulasan:

  1. betul tu bro.. mereka ni cakap semua nak betul.. ludah jom pakatan tuih tuih

    www.headbomb.blogspot.com

    BalasPadam
  2. tu la kawan aku cakap...

    kalau bajet bn depa cakap bajet pilihanraya...bajet nak pancing undi...

    yang pakatan buat depa cakap bukan bajet pilihanraya...

    betul la aku cakap... depa buat bajet tu sebab bukan nak pancing undi...

    tapi nak pancing ikan

    BalasPadam
  3. Ni lah dinamakan "gila talak" diceraikan sebagai bekas menteri kewangan.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping