Khamis, Disember 08, 2011


Uik!!! Ni satu berita pelik ni. Tak mungkin cerita macam ni boleh terjadi. Kenapa pulak Akhbar Haramkah Daily milik parti Islam tu kena bayar saman pada Ummi Hafilda?

Bukan ke 'tagline' Haramkah Daily tu kata yang berita diorang 'Tepat Dari Sumber'. Jadi, kalau tepat dari sumber, kenapa kena bayar saman pulak?

Nak pulak akhbar tu menjadi suara atau lidah rasmi sebuah parti yang memperjuangkan Islam. Takkan Islam membenarkan orang buat fitnah pulak kot?

Inilah akibatnya kalau suka sangat buat cerita yang bukan - bukan. Akhirnya nanti yang susah diri sendiri jugak.

Tapi, ironiknya, diorang suruh orang lain jangan siarkan berita fitnah. Sekali diorang pun sam je. Dua kali lima. Malah lebih teruk daripada itu.

Sekurang - kurangnya, orang lain tak jual agama demi Kepentingan Politik. Tak de la perangai macam diorang. Macam sial!!!
PUTRAJAYA 7 Dis. - Mahkamah Rayuan hari ini memerintahkan Syarikat Prema membayar ganti rugi am sebanyak RM50,000 kepada Ummi Hafilda Ali kerana memfitnah ahli perniagaan itu melalui rencana yang disiarkan dalam akhbar Harakah, 12 tahun lalu.
Panel tiga hakim diketuai oleh Datuk Sulaiman Daud yang bersidang bersama Hakim Datuk Ramly Ali dan Hakim Datuk Syed Ahmad Helmy Syed Ahmad sebulat suara membenarkan sebahagian rayuan syarikat kilang cetak tersebut iaitu terhadap jumlah ganti rugi.
Dengan keputusan itu, sidang berkenaan mengurangkan separuh daripada jumlah asal ganti rugi am iaitu sebanyak RM100,000 yang diputuskan oleh Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada 7 Jun 2006.
Bagaimanapun, Ummi Hafilda tetap mendapat ganti rugi am berjumlah RM150,000 selepas tiga pihak lain yang dinamakan sebagai defendan-defendan dalam kes saman tersebut kekal diperintah membayar ganti rugi berjumlah RM100,00.
Ini kerana ketiga-tiga defendan tersebut iaitu Pas, bekas pemegang permit Harakah, Halim Arshat dan bekas Ketua Pengarang akhbar itu, Mustapha Ali setakat ini tidak merayu terhadap keputusan Mahkamah Tinggi. - Utusan
Categories: , , ,

2 ulasan:

  1. sebab SUMBER tu sumber fitnah.. tagline bodoh tu org blh baca la bro..

    BalasPadam
  2. mohon tuan linkkan blog saya ke blog tuan http://medantempurkedah.blogspot.com/
    tq

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping