Khamis, Disember 08, 2011


Hah! Pelikkan. Korang mesti kata yang perkara ini adalah satu benda yang mustahil dan tidak logik sekiranya ianya berlaku.

Tapi nak tak nak, korang terpaksa jugak telan sebab PAS menjadikan isu hukum Hudud ni sebagai satu agenda Politik semata - mata.

Mereka jelas hanya mempergunakan Islam sebagai alat dalam Politik. Diorang bukan nak menegakkan syiar Islam. Jauh sekali nak memperjuangkan isu berkaitan dengan Hudud ni.

Kalau betul diorang nak laksanakan hukum tersebut, kenapa ianya tidak dijadikan sebagai salah satu agenda utama didalam Pakatan Pembangkang?

Malah, kata Presiden PAS sendiri, perkara tersebut tidak timbul dan ianya tidak perlu diperincikan serta dijadikan sebagai manifeto dalam Pilihan Raya Umum akan datang.
KUALA TERENGGANU 7 Dis. - Pas tidak akan memasukkan pelaksanaan undang-undang hudud dalam manifesto pilihan raya pakatan pembangkang.
Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang membayangkan demikian dengan berkata, manifesto tidak perlu disebut secara terperinci.
"Bila sebut konsep yang adil, mencegah kemungkaran, ia isu yang sudah berkait dengan pelaksanaan undang-undang jenayah syariah," katanya kepada pemberita ketika ditemui selepas sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) di sini hari ini.
Beliau berkata, Islam akan menterjemah secara jelas mengenai pelaksanaannya jika pakatan pembangkang memerintah kerana ia agama yang menyeluruh.
Namun, katanya, ia harus mengikut turutan dengan mukadimahnya sambil memberi contoh untuk memulakan solat perlu mengambil wuduk terlebih dahulu.
"Kita pilih negeri-negeri yang kita (Pas) ada kuasa sepenuhnya dan kita menerima pendapat supaya orang bukan Islam tidak dipaksa.
"Biar mereka melihat terlebih dahulu, sekiranya mereka melihat, mereka boleh terima," ujar beliau.
Ditanya kemungkinan Pas tidak mampu mencorak hala tuju yang diperjuangkan parti itu, beliau berkata, semua parti telah menerima Islam dan Melayu sebagai teras kepimpinan negara.
Terdahulu semasa sesi perbahasan, penyokong kerajaan Alias Abdullah (BN-Alor Limbat) menempelak Pas kerana pendekatan parti itu lebih memberi peluang kepada DAP untuk menggantikan tempatnya.
Sekarang, siapa yang tolak Hukum Hudud? PAS yang tolak atau Barisan Nasional yang tolak? Atau Anugay dan DAPigs yang suruh PAS tolak?

Nampak sangat PAS ni hanya menjadi alat kepada DAPigs untuk mereka meraih kuasa. Memang layak sangat diorang jadi kuda kepada DAPigs.

Nak jadikan Hudud sebagai agenda Pakatan pun diorang takut. Lagi diorang ada hati nak jadi pejuang agama Islam? Pejuang Kepala Tengkorak dia!!!
Categories: , , ,

2 ulasan:

  1. NANTI TGK LAH PENCACAI2 MEREKA SPIN KAN CERITA INI...

    BalasPadam
  2. Cakap kedai kopi apa2 pon boleh... ada aku kisah...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping