Rabu, Jun 26, 2013


Sebelum ini, kita dah siarkan satu artikel berkaitan dengan seorang wakil rakyat dari kalangan Pakatan yang mengeluh sebab kerja dia terlalu banyak untuk dibuat.

Sekarang, ada seorang lagi wakil rakyat dari kalangan Pakatan Pembangkang bersuara kata dia ada banyak kerja. Yang paling kelakarnya, wakil rakyat tu baru dua bulan jadi ADUN.

Dia mengeluh kata dia dapat banyak sangat aduan dan permohonan dari rakyat. Ada yang mereka mintak benda yang tak masuk dek akal. Macam mana ADUN tu nak selesaikan?

Apa pasal pulak diorang nak mengeluh tak tentu pasal? Bukan ke sebelum ni diorang jugak yang berjanji nak jaga Kebajikan Rakyat? Sekarang, tunaikan la janji tu.

Hakikatnya, memang ituah tugas dan tanggungjawab seorang wakil rakyat. Diorang bukan sahaja diberi mandat untuk menyuarakan pandangan rakyat didalam dewan.

Tetapi mereka juga turut perlu memikul beban yang ditanggung oleh rakyat. Dan diorang kena ingat! Kerja jadi ADUN ni tak de sapa suruh. Diorang sendiri yang nak dicalonkan sebagai wakil rakyat. Jadi, buat je la kerja tu. Jangan la bagi alasan tak tentu arah pulak!!!


Ps: Kalai YB nak kerja senang, duduk je kat rumah hari tu. Tak payah la nak sibuk - sibuk bertanding. Penyudahnya, YB jugak yang menyusahkan orang lain!!!
Categories: , , ,

1 ulasan:

  1. Assalammualaikum wmt,
    Ape? Rakyat minta 'benda tak masuk akal?'
    Jangan susah, mereka tu ikut apa yg PR uar-uarkan sebelum dan selepas PRU, iaitu pembohongan dan fitnah yg tak masuk akal.
    Masuk akal ke bila boss PR kata ada 40,000 Bangla diimport BN untuk mengundi pada PRU lalu?

    Justeru, pembohongan yg tak masuk akal akan berdepan dgn mintak benda yg tak masuk akal....

    Sedarlah! Baru dua bulan jadi YB, Allah swt dah tunjukkan pembohongan dan penipuan puak PR canangkan sebelumnya.

    InsyaAllah! Akan ada banyak lagi kepayahan yg bakal YB-YB tu hadapi.
    Masalah rakyat tak mampu diselesaikan dgn ceramah saja. Berceramah memang mudah, tapi melaksanakan tugas dan tanggungjawab, itu yg payah.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping