Isnin, Disember 13, 2010


Assalamualaikum dan Salam 1Malaysia.

Berikutan isu maklumat yang didedahkan oleh WikiLeaks awal pagi tadi, beberapa pemimpin dari Pakatan Pembangkang segera menyerang Republik Singapura untuk mendapatkan jawapan dan penjelasan dari mereka.

Mereka mendesak agar pemimpin - pemimpin Republik itu menjelaskan perkara yang berkaitan dengan isu tersebut dan bercadang hendak menghantar surat rasmi atas tujuan yang sama.

Respon yang diterima dari Negara Republik itu menyatakan bahawa laporan tersebut tidak seharusnya diambil diluar konteks.

Kata Menteri Luar Singapura, George Yeo, setiap komunikasi tidak perlu diambil diluar konteks ketika diminta mengulas mengenai isu itu.

Laporan yang dideahkan oleh Wikileaks itu memperincikan maklumat perisikan yang dilakukan Australia dan Singapura mengenai Kes Anwar.

Yeo juga turut menyatakan sebaiknya, kerahsiaan maklumat diplomatik itu dihormati dan tidak perlu dipanjangkan.

Dalam masa yang sama, Anwar masih dilihat cuba menepis dakwaan tersebut dalam twitternya dengan menyatakan 'Tiada sebarang bukti mengenai isu tersebut'.

Demikian rentetan mengenai sifat buruk si Ketua Penipu itu cuba memutar belitkan keadaan yang jelas tidak menyebelahinya.

Bagi pengikut - pengikut Anwar, sudah - sudahlah nak sorokkan kebenaran dan cuba mengalih isu ini. Hakikatnya semua orang sudah tahu.

Malah LKY sendiri menyatakan bahawa mereka tahu penglibatan Anwar sejak 1993 lagi. Jadi, untuk apa dipanjang - panjangkan cerita. Selesaikan segera kes tersebut dimahkamah. Habis cerita. Wallahualam.

Fikir - fikirkan lah.
Categories:

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping