Isnin, Oktober 10, 2011


Oh! Baru la Semut tahu. Puak - puak Parti Angguk Saja ni bukan tak bagi tarbiah pada ahli - ahli Kafir diorang. Ada rupanya diorang mendidik.

Apa yang diorang didik ialah dengan menjadi lebih Kafir dari sedia ada. Lagi teruk dari itu, diorang didik menjadi Munafik yang sejati.

Bagi puak - puak Kafir dalam Parti Islam tu, Hukum Hudud ni bukan merupakan agenda yang utama dalam perjuangan parti tersebut. Ia sesuatu yang tidak penting.
Pengerusi Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP), Hu Pang Chaw menafikan berita yang mendakwa sayap itu enggan menyokong parti itu jika hukum hudud dilaksanakan.

Sehubungan itu, beliau juga menafikan membuat ancaman untuk meninggalkan PAS seperti  yang disiarkan oleh akhbar berbahasa Melayu, Sinar Harian hari ini.

pas forum 170609 hu pang chaw 02"Sebagai salah seorang pengasas kelab penyokong PAS yang kini menjadi DHPP, tidak  ada sebab saya buat demikian.

"Ia umpama rumah yang dibina dengan duit, masa dan tenaga saya tiba-tiba dibakar oleh saya sendiri atas sebab bocor sikit di dapur," kata Hu (kanan) yang dipetik oleh Harakahdaily, hari ini.

Sinar Harian hari ini menyiarkan di halaman utama dengan laporan kononnya 20,000 ahli DHPP akan meninggalkan PAS jika hukum hudud dilaksanakan.

“Saya bukan nak cabar parti. Kalau saya tak suka pada Pas, saya sudah lama keluar dan tubuh parti baru. Saya juga bukan tolak hudud tetapi saya mahu kepimpinan Pas beri perhatian kepada perkara-perkara lain sebelum fikir nak laksanakan hudud,” katanya.
Dalam erti kata lainnya, apa yang dinyatakan oleh Pengerusi Dewan Himpunan Penyokong PAS ni, Hudud tu tak penting. Ada banyak lagi benda lain yang boleh dibuat.

Wah!!! Baru enam tahun jadi ahli dan dua tahun jadi sayap, diorang dah boleh tetapkan ke mana hala tuju PAS dalam perjuangan diorang rupanya ye.

Maknanya, apa yang dinyatakan oleh Si Hu ni, perjuangan pemimpin PAS sebelum ini untuk menegakkan Hukum Islam bukan satu perkara yang penting.

Dan, perjuangan PAS Kelantan selama 20 tahun yang lalu untuk melaksanakan hukum tersebut hanyalah perbuatan sia - sia belaka.

Apa pulak pendirian Si Wali Terompah dengan kenyataan yang dikeluarkan oleh Si Hu ni? Takkan dia nak mendiamkan diri sahaja? 

Kalau dengan orang lain, berani pulak dia 'sound' dengan 'fatwa - fatwa' dia. Takkan dengan Ahli sendiri dia takut kot!!! Perjuangan Islam menda kejadahnya kalau macam tu!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping