Selasa, Januari 29, 2013


Hah? Ada lagi ke pemimpin yang bakal digugurkan sebagai Ahli Majlis Syura PAS tu selain dari Ustaz Nasharuddin? Siapa pulak orang tu?

Dengar cerita, pemimpin yang bakal terima nasib seperti Ustaz Nasha tu juga mempunyai nama besar dalam PAS. Pengaruh dia pun bukan calang - calang.

Menurut sumber, pemimpin tersebut jugak kerap kali menentang keputusan yang dibuat oleh PAS sejak kebelakangan ni. Nak pulak berhubung isu kalimah Allah ni.

Tapi, soalnya sekarang, berani ke PAS nak ambik tindakan terhadap dia? Kalau dilihat dari segi komitmen, pemimpin ni pun tak de jugak sumbangan kepada PAS.

Dia pun tak banyak jugak berPOLITIKING macam pemimpin - pemimpin lain dalam Parti Angguk Saja tu. Dia lebih banyak tumpu kepada perjuangan menegakkan Islam.

Siapa dia pemimpin tu? Korang tunggu je la nanti. Ada la orang lain yang akan umumkan siapa pemimpin tu. Yang pasti sekarang ni, PAS memang sah bukan pihak yang berjuang untuk Islam. Tapi setakat berjuangan untuk kepentingan Politik je!!!
KUALA TERENGGANU - Seorang pemimpin kanan PAS dijangka dipecat sebagai Ahli Majlis Syura Ulama parti itu, kata bekas pengikut setia parti itu Zainon Ismail.

Katanya beliau difahamkan antara nama yang disebut-sebut berada dalam senarai pemecatan oleh Majlis Syura Ulama PAS ialah Ketua Dewan Ulama parti itu Datuk Harun Taib.

Beliau berkata tidak mustahil perkara itu berlaku selepas bekas Timbalan Presiden parti itu Nasharudin Mat Isa digugurkan sebagai ahli majlis itu pada 13 Jan lalu.

"Majlis Syura Ulama PAS adalah badan tertinggi parti itu dan apabila keputusan dibuat oleh majlis itu, maka ia tidak perlu dipertikaikan lagi oleh mana-mana pihak dalam parti berkenaan," kata Zainon yang juga seorang penulis buku dengan nama penanya, C.N.Al-Afghani.

Beliau berkata demikian ketika menghadiri program diskusi 'Dilema dan Ranjau Perjuangan Islam di Malaysia' yang turut dihadiri Menteri Besar Terengganu Datuk Seri Ahmad Said.

Sebelum ini, akhbar tempatan melaporkan pemecatan Nasharudin sebagai Ahli Majlis Syura Ulama parti itu berikutan tindak tanduknya yang didakwa boleh merugikan parti itu. - seterusnya...
Categories: , , ,

1 ulasan:

  1. Pecat sesiapa pun peduli apa aku dengan PAS (Parti Ajaran Sesat). Kerana sumpah mereka, Pemimpin PAS tak boleh keluar dari PAS kecuali dipecat. Sendiri fikirlah sumpah apa tu? Sumpah makan diri kerana dik kuasa dan politik sempit dengan Amanat Songsang Hadi Awang.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping