Khamis, Februari 21, 2013


Hah! Ni pasal apa pulak Si Husam Kambing ni nak mengamuk bila ada orang meluahkan rasa tak puas hati terhadap kepimpinan Tok Jan kat Kedah tu?

Apa pulak kaitan Tok Jan dengan Si Husam ni sampai beria - ia benar dia nak mengamuk pada ahli - ahli PAS yang bersuara mengenai perkara tersebut?

Tak tau la sama ada Si Husam tu menyingga sebab isu berkaitan dengan Tok Jan atau pasal isu lain. Tapi yang pastinya, Si Husam ni dah langgar perjuangan Pakatan.

Selama hari ini, puak - puak Pakatan Haramjadah tu selalu melaung - laungkan slogan yang memperjuangkan Kebebasan Hak Bersuara dikalangan rakyat.

Tapi yang herannya, bila ada pemimpin atau ahli mereka yang bersuara menyatakan rasa tak puas hati terhadap kepimpinan Pakatan, diorang suruh diam pulak.

Sampai satu tahap, mereka sendiri menganggap orang yang bersuara memperjuangkan hak mereka ini sebagai unggas. Ibarat macam 'binatang' kata diorang.

Tak ke itu satu tindakan yang jelas melanggar dasar perjuangan yang sering kali dilaung - laungkan oleh mereka selama hari ini? Bukan ke ianya ibarat meludah ke muka sendiri?

Nampak sangat la perjuangan puak - puak Haramjadah ni sebenarnya hanya retorik semata - mata. Diorang setakat pandai bercakap je. Bila tiba bab perlaksanaan, satu hapah pun diorang tak buat. Setakat bercakap je buat menda. Mengabihkan masa je!!!
MSO - Permintaan Naib Preiden PAS Husam Musa agar semua para pemimpin PAS atau jurucakap PAS agar berpantang selama 90 hari menjaga karektor, mulut atau kata-kata agar tidak tersasar sehinggakan ia menjadi isu atau pun disunting oleh pihak lawan untuk menghentam PAS satu cadangan yang tepat.

Rasanya permohonan itu tidak sukar untuk dipenuhi oleh para pemimpin PAS kerana ia tidak perlu sampai diadakan kursus khas.

Bagi Husam kenapa beliau mengajak demikian kerana ada sebab musababnya. Saya sendiri terperasan dengan masalah ini. 
Sesetengah pemimpin PAS banyak bercakap, yang tidak ubah seperti burung ktitir atau terkukur yang rajin bercakap. 
Pantang ada peluang dan dihulurkan mikekrofon sikit mereka akan bercakap dan mengulas apa juga isu yang diajukan kepada mereka walaupun ia kurang relevan.

Bersikap mesra wartawan atau media tanpa hujung pangkal dan pandai membaca apakah motif di sebaik pertanyaan wartawan itu tidak baik juga.

Persis burung ketitir atau terkukur kalau berkokok tidak kira hari siang atau malam, boleh menimbul konfius juga.
 
Memanglah tuannya pelihara unggas itu untuk menikmati kemerduan suaranya dan melihat telatah dan tabiatnya sebagai seni hiburan. Tetapi kalau malam siang tidak kira waktu berkokok ia membosankan. - seterusnya...
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping