Rabu, Ogos 14, 2013

Achai. Sekarang kedudukan kita sudah goyang. Pegi 'kowtim' sama RoS.
Ok Appa. I'm on my way!!!
Heh! Nampak gayanya Si Guan Eng tu betul - betul dah terdesak nak terus kekal berkuasa sampai terpaksa dia 'Kowtim' dengan RoS.

Mungkin Si Guan Eng tu tak sedar yang tindakan dia tu hanya menambahkan rasa menyampah dikalangan rakyat terhadap kepimpinan dia.

Mana tidaknya. Selama hari ini, dia jugak yang selalu mendabik dada dan cakap besar kononnya dia sentiasa berlaku adil serta telus dengan rakyat.

Dulu dia jugak yang beria - ia kecam Suruhanjaya Pilihan Raya dan menuduh SPR dengan pelbagai tohmahan. Kononnya SPR ni tal adil dan berat sebelah.

Tapi hakikatnya, bila kedudukan dia dalam parti semakin goyah, mula la dia cari alasan untuk mengekalkan kuasa dia dalam parti. Macam - macam cara dia buat.

Apa yang jelas, tindakan Si Guan Eng ni membuktikan bahawa DAPigs pun tak telus dan adil dalam melaksanakan pemilihan. Pun lagi dia nak pertikaikan pasal orang lain jugak ke? Memang sah, Si Guan Eng ni bangsa yang tak sedar diri!!!
DAP akan mengadakan pertemuan dengan Pendaftar Jabatan Pendaftaran Pertubuhan Malaysia (ROS) Datuk Abdul Rahman Othman untuk menuntut dua penjelasan mengapa parti itu perlu mengadakan semula pemilihan Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC).

Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng berkata perkara itu diputuskan sebulat suara mesyuarat Jawatankuasa Kerja Pusat (CWC) DAP semalam, sebagai usaha terakhir bagi menuntut penjelasan itu.

"Tanpa dua penjelasan itu, pimpinan DAP tidak akan mampu menjelaskan kepada perwakilan DAP di kongres parti kenapa pemimpin parti mengalah dan menyerah begitu mudah," katanya dalam kenyataan di sini, Selasa.

Lim dalam pada itu turut mengulangi pendirian bahawa pemilihan CEC parti itu pada Disember tahun lepas, dijalankan secara teratur dan bersih, namun parti itu bersedia mengadakan pemilihan semula, jika ROS memberi penjelasan secara munasabah dan menepati undang-undang.

Beliau berkata sehingga kini, pihak ROS belum menjawab permintaan DAP untuk dua penjelasan itu, mahupun permintaannya untuk bertemu dan berbincang.

Pada 30 Julai lepas, ROS mengarahkan DAP mengadakan pemilihan semula CEC dan memaklumkan ia tidak berpuas hati dengan penjelasan yang diberikan oleh parti itu berhubung isu penyelewengan undi pada pemilihan CEC dan isu manipulasi undi melibatkan 547 perwakilan.
Categories: ,

2 ulasan:

  1. ROS pulak jangan cuba nak jadi champion seperti Ah Jib Gong cuba nak membodek Cina.

    Keep to the rules and regulations.

    Kalau ROS melepaskan DAP tanpa tindakan yang setimpal, lu orang memang sialan dan lahanat.

    BalasPadam
  2. Kalo aku la ROS memang aku tk layan permintaan vavi ni, yg buat aduan ialah ahli dia sendiri ROS hanya jalan kan tugas sebagai badan yg bertanggungjawab so kenapa pulak nak kena bagi penjelasan dah dia dgn kuncu2 dia yg buat penipuan ROS pulak kena bagi penjelasan....very strange indeed

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping