Ahad, September 08, 2013


Hek eleh!!! Tak malu sungguh Si Mat Syabun ni ye. Dah la tak malu, tak sedardiri pulak tu. Ingatkan dah dapat jadi Timbalan Presiden ni berubah la sikit perangai dia.

Rupanya lagi teruk beb. Tahap tak sedar diri dia tu sekarang ni dah sampai tahap kritikal. Lepas tu terasa pulak pedas cili yang Si Nik Aziz tu berikan sebelum ini.

Kata Nik Aziz, seorang Timbalan Presiden PAS mesti la dari kalangan mereka yang terdiri dari kelompok 'Ulama'. Walau pun demikian, Nik Aziz masih berahsia.

Dia tak de pulak dedahkan siapa yang dia maksudkan. Nampak sangat la dia sengaja nak buat persepsi agar rakyat sendiri membuat spekulasi terhadap kenyataan tu.

Sebelum ini, semua orang dah tau bahawa Si Mat Syabun tu telah dikaitkan dengan pergerakan Syiah sehingga ianya menimbulkan spekulasi dikalangan rakyat.

Mungkin kerana takut kehilangan jawatan, maka sebab itu la dia terpaksa tampil untuk mempertahankan diri dia dengan mengeluarkan kenyataan berikut:
Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu tidak tergugat dengan sokongan Mursyidul Amnya, Datuk Nik Aziz Nik Mat supaya seorang ulama menjadi timbalan presiden parti dalam pemilihan parti akan datang.

"Anda perlu membaca keseluruhan konteks kenyataan beliau. Beliau bercakap secara umum dan tidak merujuk kepada saya atau sesiapa," kata Mohamad Sabu, yang lebih dikenali sebagai Mat Sabu kepada The Star Online ketika dihubungi.

Sebuah akhbar berbahasa Melayu pada Sabtu melaporkan bahawa sokongan Nik Aziz merupakan tambahan kepada pelapis kepada penyandang jawatan Presiden PAS iaitu Datuk Seri Abdul Hadi Awang, yang juga merupakan seorang ulama, untuk mengekalkan jawatannya.


Walaupun perkara mengenai pelapis itu dilihat tidak begitu baik untuk Mat Sabu yang bukan seorang ulama, namun Mat Sabu mempertahankan bahawa tidak timbul isu ulama atau bukan ulama dalam parti.
Tapi disebabkan Si Nik Aziz tu nak jaga Kemaluan PAS, maka dia anggap semua orang didalam PAS tu sebagai Ulama. Tak de yang tak terkecuali.

Hakikatnya, Si Mat Syabun tu nak dianggap Ulama macam mana? Apa ilmu yang dia ada yang boleh mendatangkan faedah kepada umat Islam?

Kalau setakat pandai berucap atas pentas, maki hamun orang tak tentu arah dan buat dakwaan yang bukan - bukan, tak de la Ulama namanya.Itu orang panggil 'Ular Dalam Semak'!!! Jadi, tak payah la Si Mat Syabun tu nak perasan pulak tak tentu arah!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Bakal Pemimpin Syiah, ibarat menyimpan Ketua Kongsi Gelap dalam Politik dan Agama. Tak perlulah nak berahsia lagi. Semua orang dah tahu.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping