Isnin, Februari 17, 2014


Sejak akhir - akhir ini, tajuk utama yang paling popular dalam internet ialah mengenai Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M 3.0). Itu hasil kajian yang telah dibuat oleh beberapa agensi.

Agak - agak korang, sebab apa BR1M ni boleh jadi tajuk utama dan hangat dijadikan bahan rujukan dalam internet ye? Adakah semua nak tau status terkini dan tarikh bila boleh dapat BR1M tu?

Seperti mana yang kita semua sedia maklum, BR1M 3.0 akan mula diberikan kepada rakyat bermula pada 22 Februari dan ianya akan dilancarkan di Titiwangsa. Itu kita semua dah tau.

Di Pahang pula katanya penyerahan BR1M 3.0 ni akan bermula pada 23 Februari hingga 9 Mac 2014. Jumlah penerima BR1M di Pahang ni adalah seramai 342, 497 keluarga.

Juga seperti mana yang kita semua sedia maklum, penyerahan BR1M kali ini dah tak macam dulu. Ianya akan dimasukkan ke dalam akaun penerima yang telah pun berdaftar.

Walau bagaimana pun, masih ada lagi penerima yang tidak mengemaskini status mereka dan tidak memberikan nombor akaun agar duit bantuan tersebut dimasukkan terus.

Maka, di Pahang ni, ada seramai lebih kurang 100ribu orang penerima akan dapat voucher sepertimana yang mereka terima pada tahun sebelumnya. Semua tu kena tunggu surat.

Cuma yang membuatkan SH tertanya - tanya. Berapa ramai penerima BR1M ni yang terdiri dari kalangan puak - puak Pakatan Haramjadah tu? Adakah mereka termasuk dalam jumlah seramai 300ribu orang tu?

Kalau dulu, di setiap tempat dan lokasi penerima BR1M, dah tentu ada Pencacai Pakatan ni yang akan kantoi menerima duit bantuan tu. Kali ni, mungkin diorang dapat tarik nafas lega.

Sebab diorang dah tak perlu datang dan beratur ramai - ramai. Diorang hanya perlu tunggu surat sampai ke rumah. Kalau masuk bank, diorang tak payah tunjuk muka.

TAPI, kalau kena jugak pergi ke dewan dan beratur macam tahun lepas, memang malang la nasib diorang. Dah tentu - tentu tembelang diorang akan pecah bila datang ambik duit tu.

Tinggal lagi, apa nak heran sangat dengan puak - puak Pakatan Haramjadah ni ye tak. Diorang ni memang jenis manusia yang mempunyai kulit tebal. Muka tak malu belaka. Sebab tu duit yang Kerajaan bagi pun diorang REMBAT!!!
Categories: , , ,

4 ulasan:

  1. SEKARANG MACAI PR TAK PERLU TERSIPU MALU BERBARIS AMBIL BRIM.
    MASUK AKAUN TERUS. BOLIH TERUS MENGUTUK KERAJAAN.

    BalasPadam
  2. Assalammualaikum wmt,
    Tapi Allah swt tahu siapa dikalangan hamba-hambaNya yg 'kufur nikmat', iaitu yg tidak tahu bersyukur dan kenal erti berterima kasih.
    Yg mereka tahu hanya mencari kesalahan orang lain. Kebaikan orang lain tak pernah dikenang, khasnya kerajaan UMNO BN.
    Kalau dah tak mahu berterima kasih kpd sesama manusia, mana mungkin mereka akan bersyukur kpd Allah SWT?

    BalasPadam
  3. Ceteknye pemikiran ko.. Brim tu dr duit cukai rakyat jugak.. Bukan duit collection dr ahli2 umno bN.. Jangan sebab parti ko pn jd bodoh jugak.. Rakyat berhak dpt ape yg hak mereka x kisah la dr parti mana.. Kalau ko la yg jd pemimpin, cam gini pemikiran ko, kt akhirat nnt org akan tuntut hak mereka.. Ko nk jawab ape.. ?? Sbb org tu xsokong ko.. Camtu.. Mane keadilan dan hak rakyat ko.. Berfikir bior bijok yer..

    BalasPadam
  4. ko ckp berfikir biar bijak...yg beria kutuk masa mula2 nak bg dulu sape??yg ckp sape ambik duit BRIM tu binatang sape plak???parti Pe????sape yg bodoh sebenarnye??dulu ckp bina putrajaya membazir,,skrg tu la tmpat yg pncacai pmbgkang dok kejar,skrg BRIM,belum bagi dok kutuk,,dah start bg dia yg ketar kepala gi ambik ( yela...hak rakyat la katakan..)...puiii

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping