Ahad, Mei 04, 2014


Huh!!! Memang cukup ADIL dan BERSIH betul pemilihan PKR ni ye tak. Banyak betul 'pembaharuan' yang telah dilakukan untuk penambah-baikkan sistem Pilihan Raya.

Kalau sebelum ni, kita dah baca mengenai kaedah Si Fuziah tu menang dalam pemilihan yang diadakan dikawasan dia. Sampai tahap ada yang buat laporan kepada RoS. (Klik Sini)

Dari apa yang dilaporka, memang nampak sangat pemilihan Si Fuziah tu dibuat dengan cara yang "Paling Bersih Se-Bersih Bersihnya". Habis semua dia cuci. (Klik Sini Pulak)

Tapi itu hanya sebahagian dari Kronologi Penipuan dalam Pemilihan PKR. Masih banyak lagi penipuan lain yang dapat dikesan dan sengaja tidak dilaporkan.

Salah satunya ialah kaedah 'Menghilangkan Nama Calon' dari dalam senarai. Itu pun kira satu tindakan yang ajaib jugak tu. Macam mana nama boleh hilang?

Walhal diorang buat pendaftaran dah lama. Hampir dua minggu lebih tempoh masa diberikan untuk calon berkenaan menarik diri. Tapi rasanya calon ni tak tarik diri pun.

Jadi, nampak sangat la yang puak - puak Pakatan Haramjadah ni hanya sekadar pandai bercakap dan mempertikaikan sistem Pilihan Raya sebelum ini. 

Realitinya, nak buat pemilihan parti diorang sendiri pun kelam kabut!!! Itu pun belum diorang diberi kuasa nak memerintah Negara lagi. Dah kucar - kacir dibuatnya. Kalau dapat kuasa, alamat jahanam la Negara jawabnya!!! Ada jugak yang kena jual nanti!!!
SUNGAI PETANI: Proses pengundian Parti Keadilan Rakyat (PKR) bagi Cabang Sungai Petani pada Sabtu kecoh apabila nama seorang calon bagi jawatan Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) cabang itu tiada dalam senarai.

Penyokong S. Arvind Kumar bertindak melakukan protes apabila mendapati nama Arvind Kumar tiada dalam senarai pencalonan atas alasan tidak layak bertanding. 

Perkara itu hanya diketahui Arvind Kumar apabila tiba di pusat pengundian di Dewan Orang Ramai Taman Seri Wangi di sini. 

Arvind Kumar berkata, beliau tidak menerima sebarang maklumat mengenai pembatalan pencalonannya daripada ibu pejabat PKR.

"Yang sakit hati ni sampai semalam kita dok kempen...seminggu dah saya dok kempen...so bila masuk pagi tadi...tengok dalam senarai AMK langsung tak ada (nama)...mana boleh menang tanpa bertanding?


"Saya panggil jawatankuasa pemilihan, depa semak. Jawapan mereka lepas (selesai) ketua cabang wanita baru jadual balik AMK. Jadi depa mintak tunggu," katanya.
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping