Jumaat, Mei 02, 2014


Ala!!! Apa la yang korang nai bising sangat bila petugas media kena serang dengan puak - puak Lembu Pakatan Haramjadah tu semalam? Dah memang itu perangai diorang.

Tengok macam mana Si Ketua Penipu tu berhadapan dengan pihak media sudah la. Siap bagi amaran dan buat ugutan lagi nak saman dan sebagainya.

Jadi, tak heran la kalau anak - anak buah Lembu dia pun dok ikut perangai yang sama. Lagi pun, inilah Kebebasan Media yang selalu diperjuangkan oleh puak - puak Pakatan Haramjadah tu. Setakat bercakap je nak saman tak guna, baik tumbuk terus!!!
KUALA LUMPUR - Tiga petugas media yang membuat liputan perhimpunan bantah cukai barang dan perkhidmatan (GST) di Dataran Merdeka hari ini mendakwa dikasari sekumpulan peserta perhimpunan itu.
    
Dalam kejadian yang berlaku ketika perhimpunan mula bersurai sekitar 4.30 petang itu, dua daripada petugas media itu ditumbuk dan disepak, sementara seorang lagi terkena balingan kayu.
    
Jurukamera Xinhua News Agency, Mohd Zul Iskanda Mohd Hanafiah, yang ditendang dan terkena balingan kayu ketika ditemui Bernama, berkata beliau bersama beberapa petugas media lain diprovokasi oleh sekumpulan pemuda yang berpakaian serba hitam dan menutup muka.
    
"Saya dan petugas media lain tak buat apa-apa pun, tengah rakam perbuatan dia orang, tiba-tiba masa itu di orang tolak-tolak media yang tengah buat liputan akhirnya saya ditendang dua kali dekat perut.
    
"Nasib baik kamera saya tak pecah, cuma penutup lensa saya saja yang jatuh," katanya.
    
Sementara jurufoto Focus Malaysia, Sharil Amin Abdul Rahim mendakwa beliau ditumbuk dan disepak, sementara jurufoto Malaysian Reserved Hafzi Mohamad terkena balingan kayu.
    
Setiausaha Agung Persatuan Jurufoto Media Malaysia (MPPA) Mohammad Naim Firdaus Abdul Aziz berkata pihaknya akan membuat laporan polis mengenai kejadian itu.


"Kami kesal dengan segelintir kumpulan pemuda (peserta perhimpunan itu) yang masih bertindak liar dengan menyerang jurufoto media yang bertugas," katanya dalam kenyataan di sini.
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping