Jumaat, Mei 02, 2014


"UMNO Pondan jika tak turut serta bentang Rang Undang - Undang Hudud". Itu kenyataan yang dikeluarkan oleh Si Mahfuz Bean tu hari ini.

Kata dia, UMNO sepatutnya membentangkan rang undang - undang tersebut dan memastikan ahli komponen dari Barisan Nasional turut serta.
"Apa kemahuan dan keberanian Umno, dia kerajaan, sekarang ini kalau dia bukan 'pondan', dia bawalah rang undang-undang hudud ke Parlimen.
"Ia tidak harus dibentangkan secara pensendirian, Umno dan Barisan Nasional (BN) kena pastikan ahli Parlimen mereka hadir untuk mengundi rang undang-undang tersebut," katanya pada sidang media di ibu pejabat PAS, Kuala Lumpur hari ini.
Herankan? Yang nak sangat buat perlaksanaan Hukum Hudud ni siapa? UMNO ke yang beria - ia benar nak melaksanakan Hudud ni? Bukan ke PAS yang memperjuangkan Hudud?

Hakikatnya semua orang tau yang PAS selama ini seringkali menjadikan isu Hudud sebagai alat dalam agenda Politik mereka. Jadi, kenapa pulak UMNO yang dipersalahkan?

Tapi kalau kita baca kenyataan Si Mahfuz Bean tu, nampak macam UMNO yang nak laksanakan Hudud. Bermakna, UMNO lebih Islam dari PAS?

Jika benar PAS nak melaksanakan Hudud, maka diorang la yang patut bentangkan Rang Undang - Undang tersebut dan memastikan semua komponen Pakatan menyokongnya.

Sepatutnya PAS perlu memastikan rakan - rakan lain dari kalangan Pakatan Haramjadah tu bersama - sama dengan mereka untuk menyokong Hudud.

Itu pun kalau betul la diorang nak Hudud tu benar - benar dilaksanakan secara menyeluruh. Kalau setakat nak memancing undi dan sokongan pihak tertentu, baik tak payah.

Kot kalau itu pun diorang tak mampu nak buat dan laksanakan, nampak sangat la yang PAS ni BAPOK mengalahkan Pondan kat belakang Chow Kit.

Mentang - mentang la Ibu Pejabat PAS pun terletak berhampiran dengan kawasan tersebut, takkan la sampai pemimpin macam Si Mahfuz Bean ni pun boleh terpengaruh?

Setakat nak bagi penjelasan kepada puak - puak DAPigs, apa yang susah sangat? Takkan itu pun Si Mahfuz Bean ni tak mampu nak lakukan? Apa gunanya dia jadi Ketua Penerangan?

Sewajarnya, PAS tak payah pilih orang lain untuk jadi wakil bagi membentangkan Rang Undang - Undang tu. Suruh je Si Mahfuz Bean ni yang bawak usul tu sebab dia banyak sangat bercakap. Jangan dia jadi BAPOK pulak nanti sudah la!!!
Categories: ,

5 ulasan:

  1. Dengan Mahfuz pun penyokong barisan ambil hati ke???? Parah dah barisan nieeee...

    BalasPadam
  2. Kepala otak hanglah Mahpus. Hari ni tak makan ubat kot. Mana pi Khalifah Omar Abd Aziz Eng. Patutnya dia sokong Hudut 100%

    Selagi ada orang yang jahil macam hang dalam PAS selama itu lah PAS hanyut macam ketul taik dalam Sungai Pumpong, Bakar Bata.

    BalasPadam
  3. ha...ha .... haa... sangat heran...sangat heran.... confirm sangat 'sengal'!!!

    BalasPadam
  4. Jangan kecik hati dengan kenyataan Mahfuz, Itu standard dia berbicara. Kesian dia,

    BalasPadam
  5. Di dewan rakyat pun, perangai bodoh dan buruk dia sangat terserlah. Tak kira lah apa kelulusan dia, bodoh tetap bodoh. Inikah standard kepimpinan pembangkang? Kita pun harus fikir dengan logic. Pemimpin teratas Seperti Presiden dan Setiausaha PKR,DAP,PAS....semua bukannya dari golongan yang berkaliber. Sudah tentu mereka tidak akan mengambil orang orang bawahan yang lebih bijak dan berkaliber dan terserlah daripada mereka! Jadi, kalau tengok carta ...start start dah ketua semua yang kalibernye KOSONG. Kemudian jadi lah macam si anwar jadikan satu keluarga dia dan geng geng dia seperti azmin, rafizi, tian chua, dll orang bawahan dia. SENANG DIKAWAL mah. Lepas tu, si kit siang pulak jadikan anak dia setiausaha. PAS pulak ambik orang orang bawahan macam si mahfuz ni..Nampak tak? Bila yang duduk dii atas standard tak seberapa...lepas tu makin ke bawah, semakin KURANG la standard dia.

    DAN......yang bawah sekali adalah anjing anjing jalanan mereka....semalam nampak tak bersepah kat tepi jalan KL?

    HAAHAHAHAHA.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping