Jumaat, Mei 02, 2014


Terbaca pulak satu video artikel dalam sebuah laman portal menyatakan bahawa rata - rata peserta yang hadir dalam siri demonstrasi semalam tak faham apa itu GST.

Apa yang nak diherankan sangat kalau diorang tak faham apa kebendanya GST tu. Sedangkan pemimpin diorang pun tak cerita apa itu GST, macam mana diorang nak tau?

Tambahan pulak, yang berceramah pasal GST tu semalam pun hanya Si Mahfuz Bean. Jadi, korang fikir sendiri la kenapa peserta yang hadir semalam tak faham.

Waima ditanya pada Si Mahfuz Bean ni sekali pun mengenai GST, dah tentu - tentu lain jawapan yang akan dia bagi pada mereka. Paling tidak, dia anggap GST tu sejenis kuih raya.

Paling mengharukan ialah apabila peserta - peserta demo semalam telah diubah dari menjadi "Lembu GST" kepada "Pencuci Bontot" Si Ketua Penipu tu.

Sebab rata - rata yang memberikan ucapan dalam himpunan semalam hanya berkaitan dengan keputusan kes liwat Si Ketua Penipu tu terhadap Saiful.

Pemimpin - pemimpin PKR yang lebih banyak berucap dalam himpunan tu hanya bercerita mengenai isu tu sahaja. Diorang tak sentuh pun pasal isu GST.

Kalau nak harapkan Si Mat Syabun tu bagi penjelasan, lagi la dia tak tau apa - apa. Kalau setakat suruh dia tabur fitnah dan buat dakwaan yang bukan - bukan boleh la. Kalau suruh cerita pasa GST ni, satu hapah pun dia tak faham!!!
KUALA LUMPUR: Sebahagian peserta Himpunan Bantah GST di ibu negara semalam didapati tidak mengetahui tentang cukai barangan dan perkhidmatan yang akan dilaksanakan oleh kerajaan mulai 1 April 2015. 
Rata-rata peserta yang ditemu bual hanya didorong oleh emosi yang ditiup oleh sentimen politik parti pembangkang membenci kerajaan walhal erti dan butiran asas mengenai GST tiada dalam pengetahuan mereka. 
Berikut adalah rakaman video para peserta perhimpunan apabila ditanya mengenai cukai berkenaan:

Categories: , ,

1 ulasan:

  1. Mereka2 ini ikut sondol saja (tabiat perangai babi) bukan tahu sangat tentang GST. Mereka manusia yg tidak menggunakan akal yg dianugrahkan Allah untuk berfikir. Manusia yang mempunyai sifat Hasad dengki dan Irihati, memzahirkan tindakan yang memalukan bangsa melayu yang kaya dengan adat kesopanan. Janganlah menjadi mabuk yang tidak meminum Arak dan jangan menjadi seperti Babi yang menyondol-nyondol. Berjihadlah untuk menjadi diri yang benar-benar Islam.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping