Sabtu, Mei 03, 2014


Heran jugak kita dibuatnya. Mungkin itu dasar perlaksanaan yang menjadi tunjang dalam perjuangan Keadilan puak - puak Pakatan Haramjadah ni gamaknya.

Yang bersalah bukan Si Pelaku. Tapi yang bersalah ialah Si Mangsa yang terlibat. Itu yang kita selalu kata, Keadilan Pakatan Haramjadah ni semuanya songsang belaka.

Kalau kita ambik contoh kes kecurian. Yang bersalah bukan Si Pencuri, tapi mangsa kes tersebut sebab mangsa tu merelakan diri mereka dicuri.

Sama jugak la dalam kes liwat. Yang meliwat tu tak bersalah, tapi sebaliknya mangsa liwat tu yang perlu bertanggungjawab. Sapa suruh dia membenarkan dirinya diliwat?

Maka tidak salah jika kita katakan bahawa amalan Keadilan Songsang ini memang menjadi dasar perlaksanaan dan ianya dipraktikkan secara meluas dikalangan mereka.

Itu yang membuatkan kita tertanya - tanya apabila JPP Parti Kecohkan Rakyat tu hanya sekadar mengambil tindakan terhadap Cabang dan bukan calon yang terlibat.

Dalam pendedahan yang dibuat di Batang Sadong sebelum ini, jelas membuktikan bahawa kem Pro Azmin yang menimbulkan kekecohan dan menyebabkan berlakunya 'Blackout'.

Kenapa pulak hanya Cabang tersebut sahaja yang disenarai-hitamkan sedangkan calon berkenaan tidak pulak dikenakan sebarang tindakan yang sewajarnya?

Jelas, Cabang Batang Sadong tu hanya dilihat sebagai mangsa keadaan sementara pelaku yang sebenarnya hanya melepas tangan dan buat tak tau je.

Sepatutnya, calon berkenaan perlu bertanggungjawab penuh terhadap apa yang telah dilakukan oleh Cabang tersebut. Takkan pulak dia boleh lepas tangan begitu sahaja.

Nampak sangat la calon yang dikaitkan dalam kes penipuan tu hanya menjadikan Cabang Batang Sadong tu sebagai "Kambing Hitam" dan membiarkan mereka dikenakan tindakan.

Tapi dalam masa yang sama, dia sendiri hanya goyang kaki dan tersengeh dengan orang lain melihat apa yang berlaku. Adakah itu KEADILAN namanya?

Kalau itu yang dikatakan sebagai KEADILAN, alamat jahanam la Negara jawabnya. Lepas ni semuanya yang buat salah akan terlepas. Sebaliknya yang menjadi mangsa pulak yang akan dikenakan tindakan tegas!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping