Khamis, Ogos 28, 2014


Heh! Tak habis lagi dengan pendedahan yang dibuat terhadap agenda subversif yang direncanakan oleh Si Ketua Penipu ni rupanya. Banyak lagi bukti yang boleh dikaitkan.

Jika sebelum ini, penjelasan mengenai agenda tersembunyi yang cuba dirancang oleh Si Ketua Penipu tu dalam konflik kepimpinan Pakatan sudah pun didedahkan. (Klik Sini)

Hakikatnya, memang Si Ketua Penipu tu ada agenda tersendiri yang sengaja tidak dijelaskan kepada umum. Tetapi bukti menjurus kepadanya cukup banyak.

Rasanya semua orang pun sedia maklum bahawa Si Ketua Penipu tu sanggup buat apa saja untuk merealisasikan impiannya. Termasuk la dari sudut undang - undang. (Klik Sini)

Maka kali ini, soal mengenai perlembagaan Undang - Undang Tubuh Kerajaan Negeri Selangor tu sendiri mula dipertikaikan oleh beberapa pihak.

Pertikaian itu berpunca dari titah tuanku Sultan Selangor sebelum ini yang mengarahkan semua parti dalam Pakatan Haramjadah tu menampilkan dua nama calon masing - masing.

Tindakan itu yang menjadi persoalan dikalangan mereka yang dilihat Pro kepada Pakatan dan menyifatkan tindakan tersebut dibuat diluar perlembagaan.

Perkara itu dibangkitkan oleh peguam perlembagaan berdasarkan sokongan majoriti dikalangan ADUN Pakatan tu terhadap pencalonan Wan Azizah.

Mereka menjelaskan, menurut Undang - Undang Tubuh menyatakan bahawa pemerintah perlu melantik ADUN yang memperolehi keyakinan majoriti ADUN.

Persoalannya sekarang, adakah ianya salah sekiranya tuanku Sultan Selangor menitahkan agar mencalonkan lebih dari dua nama sebagai pengganti Khalid Ibrahim?

Apa yang pasti, kenyataan yang dikeluarkan oleh peguam perlembagaan tersebut dilihat sengaja nak mengelirukan keadaan dan mengalih perhatian rakyat.

Semalam PAS dah buat keputusan bahawa mereka akan turut menghantar tiga nama ADUN dari kalangan PKR untuk dipertimbangkan oleh Sultan Selangor.

Maka persoalannya sekarang, apa yang akan dilakukan oleh puak - puak Pakatan Haramjadah tu sekiranya tuanku memilih orang lain selain dari Wan Azizah? 

Apakah tindakan mereka seterusnya? Adakah mereka akan akur dengan keputusan yang telah dibuat atau terus membantah? Itu persoalan yang perlu dijelaskan oleh puak - puak Pakatan Haramjadah tu. Dan sudah pasti ianya akan menggemparkan!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Si Ketum ni dah sasau, masukkan dia segera ke cell, aman Mlaysia jika di jika diPulau Selatan dah lama jena sumbat dlm penjara, tak sda tangguh 2 sebab tu pemerentah nya aman tak ada nak berpolitik sepanjang masa, semua raayat kena buat kerja masing2 tak berpolitik sepanjang masa, sebab tu k'rajaan di sana tu senang menguruskan negara.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping