Khamis, Januari 22, 2015

Agak - agak, ada ke orang yang nak baca dan sebarkan cerita ni? Masih laku lagi ke kalau dipaparkan cerita seperti ini kepada rakyat Malaysia agar mereka faham apa yang berlaku sebenarnya?

Berapa banyak kali cerita yang sama perlu diulang supaya rakyat di Malaysia ni dapat melihat perkara yang sebenar? Tak puas ke diorang baca pendedahan yang telah dibuat selama hari ini?

Untuk sekian kalinya, Si Rafizi tu tampil memperlihatkan dirinya yang BONGOK kepada rakyat di Malaysia apabila dia cuba nak tonjolkan dirinya sebagai seorang 'Hero' dimata rakyat.

Dengan melihat intervensi Bajet 2015 yang dibentangkan oleh Perdana Menteri dan menjadi seorang "Pakar Ekonomi", Si Rafizi tu kata Perdana Menteri terlupa mengumumkan sesuatu yang memberikan kesan buruk kepada ekonomi Malaysia.

Namun Si Rafizi barangkali tidak sedar bahawa dia sebenarnya sangat bodoh dan dia tidak seharusnya menonjolkan kebodohannya dengan mengkritik tindakan Perdana Menteri sebelum ini

Tentu ramai yang masih ingat, bahkan ramai yang tunggu nak ketuk kepala Rafizi Ramli apabila dia memberikan analogi mudah, 'BILA HARGA MINYAK JATUH, HARGA BARANG-BARANG PUN AKAN JATUH'. 

Dia menyalahkan mekanisme harga kerajaan dengan tuduhan kononnya kerajaan mahu melindungi keuntungan yang diperolehi oleh pemilik stesen-stesen minyak petrol diseluruh Negara.

Tetapi apabila harga minyak benar-benar jatuh, dia kemudiannya menghentam kerajaan kerana membuatkan stesen-stesen minyak kurang mendapat untung besar sekalipun mekanisme harga adalah sama!

Dan selepas dihentam oleh orang ramai apabila harga barang-barang tidak jatuh sekalipun harga minyak turun, Rafizi menuduh sistem AP untuk pengimportan barang makanan pula sebagai puncanya.

Tahu ke Si Rafizi tu bahawa sistem AP import untuk makanan telah wujud semenjak lama dahulu? Ia wujud sebelum harga petrol meningkat dan ia wujud sekarang apabila harga minyak dikurangkan.

Jadi bagaimana kebangangan Si Rafizi tu membolehkan dia untuk menuduh sistem AP sebagai punca harga barangan tidak turun dan meningkatkan kos sara hidup rakyat secara keseluruhan?

Bagaimana pula dengan harga ayam, sayur, buah-buahan dan segala-galanya yang bersifat tempatan lain? Adakah ke semua ini turut terkesan dengan sistem AP import? Adakah harga komoditi ini jatuh?

Berhentilah daripada duk alih ke sana ke mari semata-mata untuk menunjukkan kau pandai, wahai Rafizi Bangang. Teori kau, 'bila harga minyak jatuh, harga barang-barang akan jatuh', terbukti salah dan mengarut! Setakat nak tipu Pencacai boleh la!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. pecacai pkr/pas jer yg percaya cakap pondan tua ni....rasa macam nak bagi penyepak jer bila aku tengok pondan tua ni....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping