Ahad, Februari 01, 2015

Inilah yang orang kata, "Kerana Mulut Badan Pulak Yang Binasa". Dek kerana nak tunjuk diri tu 'Hero' sehingga membuatkan Si Rafizi Ramli tu menjadi semakin tertekan.

Sejak harga minyak diturunkan beberapa bulan yang lalu, Si Rafizi Ramli tu dilihat menggelupor tak tentu arah mencari alasan - alasan baru untuk menutup kemaluan dirinya sendiri.

Dia yang sebelum ini lantang mendakwa Kerajaan menjadi punca kenaikkan harga minyak yang menyebabkan kenaikkan harga barang akhirnya telah memalukan dirinya dikhalayak ramai.

Helah Rafizi...
Dikala pihak Kerajaan menurunkan harga minyak, Si Rafizi tu masih lagi mencari jalan untuk memburuk - burukkan Kerajaan dengan dakwaan  - dakwaan yang jelas tak masuk dek akal.

Walhal sebelum ini, dia jugak yang berjanji untuk turut sama mendesak agar harga barang keperluan diturunkan sekiranya harga minyak turun mengikut harga pasaran minyak sedunia.

Namun malangnya, Si Rafizi tu hanya bercakap di dunianya sendiri. Dia tidak berpijak didunia Realiti dimana kenaikkan harga adalah disebabkan sifat tamak haloba peniaga dan peruncit yang mengambil kesempatan.

Setelah harga minyak turun, Si Rafizi tu tampil menyalahkan pihak Kerajaan kerana sengaja mengadu domba memburuk - burukkan pihak peniaga dan peruncit yang menaikkan harga sesuka hati mereka.

Sedangkan memang itulah yang berlaku. Dek kerana sifat tamak peniaga dan peruncit itu yang menyebabkan harga barang keperluan yang berada dipasaran melonjak naik.

Kenyataan yang dibuat oleh Si Rafizi sebelum ini juga menunjukkan yang dia tidak konsisten apabila turut menyalahkan pihak pengilang yang membeli minyak secara pukal dari syarikat minyak.

Malah Si Rafizi tu membuat dakwaan kononnya tindakan tersebut membuatkan pengusaha - pengusaha stesen minyak mengalami kerugian dan meletakkan kesalahan itu kepada pihak Kerajaan.

Secara kesimpulannya, tindakan yang dilakukan oleh Si Rafizi Ramli tu jelas hanya sekadar mahu melepaskan tengkuknya sendiri. Dia jelas sudah terjerat dalam perangkap yang dipasang sebelum ini. Sekarang, apa lagi helah yang mahu dihidangkan kepada rakyat!!!
Categories: ,

4 ulasan:

  1. Ini rafezee tarak guna, kita dap mahu kasi barang naik untuk bagi tarak guna gov jahat zalim. Dia kempeng kasi turun harga petrol, awak rafize diesel diesel diesel ayo banyak rugi mau turun barang azmin kasi buang ini rafizieeee

    BalasPadam
  2. Aku tak setuju dengan budak lembut ini. Azmin kau patut cari arnold sebegger kalau tidak pru 14 habis pkr lingkup.

    BalasPadam
  3. Semakin.lama.semakin.benci aku tengok si Rafizi ni.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping