Selasa, April 14, 2015

Tak kira la sesiapa pun yang jadi calon, namun Si Tokong DAPigs tu dilihat tak berapa yakin dengan kemampuan PKR untuk terus mengekalkan kerusi Parlimen Permatang Pauh kali ini.

Kenyataan itu membuktikan bahawa Si Tokong DAPigs tu ada sifat curiga terhadap apa yang sedang berlaku didalam Pakatan Haramjadah tu hari ini. Perbalahan diantara mereka memang memberikan kesan.

Maka, sebab itu puak - puak DAPigs tu mengakui bahawa Pilihan Raya Kecil Parlimen Permatang Pauh kali ini akan bertambah sengit dan keputusannya nanti sukar untuk dijangkakan.

Kata Si Tokong DAPigs tu, Pilihan Raya Kecil kali ini boleh dianggap sengit dan peluang untuk PKR meraih sokongan serta mencapai kemenangan adalah sebanyak 50:50 dengan Barisan Nasional.
"Saya akan berikan nasihat kepada rakan-rakan di PKR untuk tidak terlalu yakin akan menang. Kami anggap ini adalah satu pertandingan 50:50," katanya kepada pemberita di sini hari ini.


"Kita lihat nampaknya BN mula awal...saya rasa itu cabaran dan kita akan berikan sokongan (kepada PKR) untuk hadapi cabaran daripada BN," katanya.
Ditambah pulak dengan tindakan puak - puak PAS yang mengambil pendirian untuk tidak memberikan bantuan kepada PKR dalam Pilihan Raya Kecil kali ini menambahkan lagi kesukarannya.

Sebelum ini, PAS mengambil keputusan untuk tidak memberikan kerjasama kepada PKR memandangkan parti itu tidak menyokong cadangan perlaksanaan Hukum Hudud yang telah dibentangkan.

PAS juga turut mengambil keputusan itu selepas DAPigs membuat pengumuman untuk memutuskan hubungan dengan Presiden Hadi Awang yang didakwa telah menjadi Pengkhianat.

Bagi PAS, dakwaan dan label yang diberikan oleh puak - puak DAPigs tu boleh dianggap sebagai satu Penghinaan terhadap kepimpinan PAS diperingkat atasan dan ianya tidak wajar dilakukan.

Bahkan, sikap mendiamkan diri yang diambil oleh PKR bagi menyelesaikan isu kemelut yang melanda PAS dan DAPigs juga tidak menyumbang kepada usaha untuk mengekalkan kerusi mereka di Permatang Pauh.

Maka, dalam erti kata lainnya, jika Si Nurul Nuha tu bertanding sekali pun di Permatang Pauh, belum tentu lagi dia boleh mencapai kemenangan besar. Apa yang pasti, walaupun dia menjaja air mata untuk meraih simpati, ianya belum tentu dapat menjamin kedudukan mereka!!!
Categories: , ,

3 ulasan:

  1. Hati2. Inilah tektik yg digunakanboleh lge akhirnya berjaya memiliki p pinang.

    BalasPadam
  2. BN kena koja lebih kuat bila anak LK Sial tu dah mula cakap lagu ni. Ini semua tektik DAPpigs untuk pancing undi.....

    BalasPadam
  3. Interesting bagaimana pkr akan spin isu hudud...
    utk bukan islam ..pkr menentang
    utk pengundi islam.. pkr menyokong ..tapi...???

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping