Ahad, April 26, 2015

Nampak gayanya, Si Mazlan Aliman ni masih lagi tak serik - serik nak jadi PENIPU dan PEMBOHONG bila dia bercerita pasal isu pasaran saham FGV yang didakwa mengalami kerugian.

Presiden ANAK tu sekali lagi dilihatcuba menangguk di air keruh apabila memutar belitkan isu kejatuhan harga saham FGV untuk memancing undi pengundi - pengundi Pilihanraya Kecil Parlimen Rompin.

Blog Cucu Tok Selampit, tampil mendedahkan Fakta mengenai saham FGVH yang sengaja tidak didedahkan oleh Si Mazlan Aliman tu dalam siri ceramahnya sebelum ini. Diantaranya:
1. Walaupun saham FGVH jatuh di pasaran, sehingga sekarang peneroka-peneroka Felda masih mendapat dividen interim.
2. Tidak kira sama ada peneroka sudah menjual 800 unit saham mereka atau tidak, peneroka tetap mendapat dividen interim.
3. 800 unit saham milik peneroka sebenarnya tidak menggunakan duit peneroka langsung. Sebaliknya Felda tolong bayarkan pembelian unit saham berkenaan.
4. Hasil penyenaraiaan FGVH, peneroka telah mendapat 'durian runtuh' sebanyak RM15,000 iaitu RM5,000 untuk peneroka, RMRM5,000 untuk isteri dan RM5,000 lagi untuk anak. Jika dicampur dengan 3 kali dividen interim, nilainya lebih besar daripada kenaikan harga saham.
5. Nilai peratus dividen interim yang telah dibayar 3 kali adalah sebanyak 16%, 18% dan 18%.
Tambahan pulak, kalau nak dikaitkan isu soal tanah ladang Felda, ianya takde kaitan lansung dengan peneroka. Jadi, apa yang perlu dirisaukan sangat oleh Si Mazlan Aliman ni sebenarnya?

Kesimpulannya, Si Mazlan Aliman tu sendiri yang tak faham dengan perlaksanaan FGV ni sebab dia tak terlibat pun. Dia bukannya peneroka Felda jauh sekali dia ada kaitan pun dengan FGV tu.

Jadi persoalannya, peneroka Felda di mana yang akan mengalami kerugian jika harga saham FGV mengalami kejatuhan sekali pun? Tapi, Si Mazlan Aliman tu tak perlu la risau sangat. Setakat 31 Disember 2014, FGVH telah mencatatkan keuntungan RM2.14 billion!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping