Khamis, April 02, 2015

Drama 'Air Mata' bakal membanjiri Permatang Pauh!!!
Hilang keyakinan terhadap kemampuan PKR mungkin membuatkan pemimpin ni melontarkan pandangan sedemikian terhadap parti itu menjelang Pilihan Raya Kecil Parlimen Permatang Pauh.

Kalau selama hari ini kita kata PKR hanya menang atas dasar undi simpati terhadap Si Ketua Penipu tu sekeluarga, orang tak berapa nak percaya. Tapi nampak gayanya, semua tu dah berubah.

Hakikatnya, PKR kini sudah hilang matlamat dan hala tujunya apabila tumpuan banyak diberikan kepada nasib Si Ketua Penipu tu sahaja. Maka, nampak la agenda sebenar parti tersebut.

Wayang dan lakonan yang dipaparkan oleh pemimpin - pemimpin PKR ni yang KONONnya memperjuangkan Keadilan untuk rakyat semakin hari semakin kian terserlah secara terbuka.

Lepas satu persatu agenda kepentingan Politik Peribadi beberapa pemimpin tertentu didalam parti itu sahaja yang diberikan tumpuan dan ia mula terdedah kepada rakyat secara umum.

Kalau nak dikaji satu persatu memang cukup panjang untuk kita bahaskan. Cukup sekadar kita ambik beberapa contoh yang paling nyata dan jelas untuk kita jadikan sebagai renungan.

Diantaranya, Si Nurul Izzah. Dia menang Pilihan Raya Umum pun sebab fitnah yang ditaburkan terhadap calon lawannya sewaktu berkempen. Nak harapkan kemampuan diri sendiri, jangan harap la.

Dan yang seterusnya, Azmin Ali. Berjaya rampas jawatan Menteri Besar Selangor sebelum ini pun atas sebab dia 'Main Tikam Belakang' sehingga sanggup mengkhianati Presiden parti sendiri.

Itu baru dua contoh pemimpin PKR yang menang bukan disebabkan kemampuan serta kredibiliti dirinya sendiri. Sebaliknya, dia menang pun atas dasar simpati dan tipu helah yang digunakan.

Jadi, apa nak heran sekiranya Si Nik Abduh pun turut memberikan tanggapan yang sama terhadap peluang PKR untuk terus kekal didalam Pilihan Kecil Parlimen Permatang Pauh yang bakal diadakan tak lama lagi. Itu je kemampuan yang PKR ada sebenarnya!!!
KUALA LUMPUR: Seorang tokoh PAS yakin PKR akan mempertahankan kerusi Parlimen Permatang Pauh yang kosong berikutan kegagalan Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk mendapat pengampunan Agong pada pilihan raya kecil (PRK) akan datang. 
Bagaimanapun, AJK PAS Pusat Nik Abduh Nik Aziz berkata kejayaan PKR mengekalkan kerusi kerana undi simpati. 

"Saya harap begitu (kemenangan PKR atas undi simpati). Saya jangka tidak (sokongan pengundi berkurangan), simpati terhadap DSAI akan semakin besar," katanya kepada pemberita di Parlimen hari ini.
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping