Khamis, April 02, 2015

Sama dengan alasan yang pernah diberikan oleh puak - puak DAPigs sewaktu mereka kalah dalam Pilihan Raya Kecil Teluk Intan sebelum ini, perlaksanaan Hukum Hudud juga jadi modal mereka.

Mereka mendakwa, isu perlaksanaan Hukum Hudud itulah yang menjadi punca keGAGALan DAPigs untuk mempertahankan kerusi kawasan tersebut dari dirampas oleh Barisan Nasional.

Sedangkan hakikatnya, puak - puak DAPigs sendiri menurunkan calon yang lansung tidak mempunyai kredibiliti dan latar belakang peribadi yang cukup meragukan dikalangan para pengundi.

Malah, kemampuan DAPigs untuk meyakinkan rakyat untuk mengundi calon yang diturunkan dalam Pilihan Raya tersebut juga boleh dianggap GAGAL. Maka sebab itu mereka kalah.

Tapi kalau dah jenis manusia yang tak mampu nak menerima Kekalahan dengan hati yang terbuka, jadi tak heran la kalau puak - puak DAPigs tu nak salahkan orang lain diatas kelemahan mereka sendiri.

Ianya lebih mudah untuk menuduh orang lain yang menjadi punca keGAGALan mereka sendiri kerana bagi mereka, hanya dengan cara itu sahaja mereka boleh menutup kemaluan mereka sendiri.

Dan kali ini, puak - puak DAPigs tu tak perlu nak tunggu lama - lama untuk meletakkan segala kelemahan mereka itu kepada PAS sebelum Pilihan Raya Kecil Permatang Pauh bermula.

Mereka dah mula menaburkan cerita kononnya isu perlaksanaan Hukum Hudud dan kredibiliti Si Hadi Awang tu bakal menjadi Liabiliti besar kepada Pakatan Haramjadah tu nanti.
KUALA LUMPUR: Sebaik sahaja Datuk Seri Anwar Ibrahim disahkah hilang kelayakan sebagai Ahli Parlimen Permatang Pauh, pakatan pembangkang terus berbalah apabila DAP meragui komitmen PAS untuk menghadapi pilihan raya kecil bagi kawasan itu. 
Ahli Parlimen DAP Bukit Gelugor, Ram Karpal Singh berkata, Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkemungkinan menjadi liabiliti terhadap jentera pakatan pembangkang ekoran isu hudud yang diperjuangkan parti Islam itu. 

"Ketika pilihan raya kecil nanti akan ada masalah. DAP sedia bekerjasama dengan PKR, Itu kerusi PKR. Di peringkat akar umbi DAP dan PAS tak ada masalah, kami boleh bekerjasama, tetapi masalah kami hanyalah Hadi," katanya kepada pemberita di bangunan Parlimen di sini, Rabu.
Dalam erti kata lainnya, DAPigs seolah - olah dapat membuat tafsiran bahawa Pakatan Haramjadah tu akan menemui keGAGALan dalam Pilihan Raya Kecil dikawasan Parlimen tersebut.

Realitinya, DAPigs tetap dianggap menghina PAS secara terbuka walaupun mereka cuba menafikannya. Sedangkan sebelum ini, kepimpinan PAS Pulau Pinang sendiri sudah memberikan peringatan, Tolak Hadi Awang bermakna DAPigs Tolak PAS!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping