Isnin, April 27, 2015

Memang tu yang sepatutnya dilakukan oleh puak - puak PAS tu dalam Pilihan Raya Kecil Parlimen Rompin kali ini. Diorang patut gunakan peluang ni sebaik mungkin untuk selamatkan Presiden PAS tu.

Rasanya dengan mengadakan perhimpunan seumpama itu yang mampu untuk menyelamatkan maruah PAS. Takde la diorang dimalukan seperti yang berlaku terhadap Si Mat Syabun tu semalam.


Jika dilihat dalam keadaan sekarang ni, kedudukan Si Hadi Awang tu selaku Presiden PAS dah tak berapa kukuh dan bila - bila masa je dia boleh disingkirkan keluar dari jawatan tersebut.

Nak pulak bila sentimen dikalangan puak - puak Liberalis PAS yang semakin hari semakin kuat pengaruh mereka didalam parti. Itu membuatkan Si Hadi Awang tu berada dalam keadaan kritikal.

Rasa tak puas hati dikalangan pemimpin - pemimpin PAS didalam parti itu semakin hari semakin jelas kelihatan. Ramai yang dah tak sehaluan dengan Si Hadi Awang tu secara terbuka.

Tapi, dek kerana nak menjaga kerusi dan kedudukan masing - masing, maka terpaksa la pemimpin - pemimpin PAS ni jadi manusia MUNAFIK dan berlakon wayang depan orang ramai.

Dan hakikatnya, Si Hadi Awang tu bukan sahaja ditentang secara dalaman. Malah dikalangan puak - puak Pakatan Haramjadah tu sendiri pun dah semakin ramai yang tak puas hati.

Bahkan dikalangan puak - puak DAPigs tu pun sampai tahap ada yang meluat nak sebut nama Si Hadi Awang tu. Inikan pulak kalau tengok muka. Lagi la menyampah diorang dibuatnya.

Maka sebab itu puak - puak DAPigs tu tampil dengan berani mengutuk dan memperlekehkan Si Hadi Awang tu serta menggelarkan dia sebagai Pengkhianat kepada Pakatan.

Tak cukup setakat itu sahaja. Malah dikalangan puak - puak PKR pun ada yang semakin hari semakin membenci melihat gelagat dan keranah yang ditonjolkan oleh Si Hadi Awang tu sendiri.

Cuma, puak - puak PKR ni bijak sikit je jika nak dibandingkan dengan puak - puak DAPigs. Diorang memang cukup pandai main wayang dengan tidak mempedulikan lansung dengan Si Hadi Awang tu.

Jadi, tak usah la puak - puak PAS tu nak mengabihkan masa buat program nak selamatkan Felda kononnya sedangkan yang perlu diselamatkan sekarang ni ialah Si Hadi Awang tu sendiri!!! Takut nanti, ada yang tersungkur ditengah jalan!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping