Ahad, April 19, 2015

Heran? Pelik? Tak payah la!!! Semua tu memang kita boleh duga dan ianya tidak perlu nak dinafikan lagi. Hakikatnya, Si Khalid Samad tu jiwanya bukan bersama dengan perjuangan PAS.

Kalau Si Khalid Samad tu benar - benar menyokong dasar perjuangan PAS, sudah pasti dia tetap juga akan menyokong semua tindakan yang dilakukan oleh parti dan tidak membelakangkannya.

Tapi malangnya, Si Khalid Samad ni la yang paling lantang mengutuk dan mengkritik Presiden PAS serta dilihat lebih kuat menyokong tindakan DAPigs memutuskan hubungan dengan Hadi Awang.

Secara tak lansung, kenyataan yang dibuat oleh Si Khalid Samad tu seolah - olah dia sendiri tidak bersetuju dengan perlaksanaan Hukum Hudud yang dicadangkan oleh PAS Kelantan sebelum ini.

Maka, jelas bahawa tindakan tersebut membuktikan bahawa Si Khalid Samad tu sudah mufarakah dari saf kepimpinan PAS dan sanggup menyokong DAPigs demi kepentingan Politik Peribadinya sendiri.

Alasan Si Khalid Samad, DAPigs mempunyai sebab yang kukuh untuk memutuskan hubungan dengan Hadi Awang kerana Presiden PAS tu tak maklumkan lansung cadangan perlaksanaan Hukum Hudud tu sebelum ini.
“Mungkin tindakan presiden dibuat tanpa berunding dengan pemimpin lain (kerana) Setiausaha Agung (Datuk Mustafa Ali) pun tidak mengetahuinya. 

“Kami pun tidak tahu… mungkin juga ada rundingan tetapi tidak menyeluruh… (timbang tara sendiri dalam hal ini) perkara ini mungkin kesuntukan masa kerana mahu mengejar tempoh dua minggu itu (notis 14 hari),” 

“Apabila presiden tidak berbincang dengan pihak lain, maka timbul salah faham ketika isu pindaan Kanun Jenayah Syariah II 1993 (pindaan 2015) hangat diperbahaskan, sekali gus semua orang termasuk saya menganggap Rang Undang-undang Persendirian itu berkaitan dengan enakmen berkenaan, bukannya Akta 335. 


“Walaupun ia bukan berkaitan Kanun Jenayah Syariah II 1993, sepatutnya dari segi prinsip sebagai parti dalam satu pakatan, cadangan itu harus dimaklumkan kepada semua supaya tidak terkejut,” Khalid dilaporkan sebagai berkata.
Tapi, adakah Si Khalid Samad tu lupa, PKR sendiri tidak pernah berbincang dengan Pakatan Haramjadah berhubung isu perlaksanaan agenda Langkah Kajang untuk menggulingkan Khalid Ibrahim.

Bahkan, kepimpinan PKR dilihat lansung tidak mengendahkan pandangan serta pendirian yang dikemukakan oleh PAS dalam isu berhubung perencanaan agenda tersebut sebelum ini.

Adakah Si Khalid Samad tu sedar mengenai perkara tersebut? Atau dia sengaja buat - buat tak nampak? Realitinya, Si Khalid Samad tu sayang pada DAPigs kerana dahagakan sokongan Politik dari mereka.

Mungkin Si Khalid Samad tu sedar, tanpa sokongan dari kalangan DAPigs, maka sudah pasti dia tidak akan mempunyai peluang untuk menjadi Ahli Parlimen. Jadi, sebab itulah dia sanggup jadi pencacai kepada DAPigs demi untuk memastikan yang dia ada jawatan!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. Khalid ini pernah di gelar orang Khalid Gereja.
    Jadi, tak heranlah kalau dia ni terus sokong pengikut-pengikut Gereja.

    Namanya pun sinonim: KHALID GEREJA

    KHALID GEREJA.....KHALID GEREJA....

    BalasPadam
  2. Tak pelik pun kalau orang tu adalah Khalid anak lelaki Samad

    BalasPadam
  3. Tak pelek langsung. Pas tu luaran je. Dalamanya dap.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping