Ahad, April 19, 2015

Heh! Bukan main lagi puak - puak PAS ni mempertikaikan mengenai calon Barisan Nasional dalam Pilihan Raya Kecil Parlimen Rompin ni ye. Macam - macam benda yang dipersoalkan.

Mereka kata, Barisan Nasional tidak memberikan ruang kepada orang muda untuk menjadi calon. Pencalonan Dato' Hasan tu dianggap sebagai calon Recycle. Tidak mampu membawa wawasan baru.

Jika kita lihat dari satu sudut, nampak sangat yang PAS ni sibuk nak menjaga perihal dalaman parti orang lain sedangkan parti diorang sendiri pun tengah huru hara nak mencari calon.

Tapi, apa yang pasti, calon yang dipilih oleh kepimpinan Barisan Nasional tu sudah pasti calon yang terbaik. Yang pandai nak memimpin dan menjaga kebajikan rakyat dikawasan Rompin.

Yang penting, PAS tak payah la nak jadi MUNAFIK dalam soal pemilihan calon Barisan Nasional ni. Diorang sepatutnya sedar, parti diorang pun dok buat benda yang sam jugak sebenarnya.

Bukan ke semalam Si Hadi Awang tu tampil di Temerloh dan mengingatkan supaya ahli PAS diperingkat akar umbi memilih calon yang 'Pandai Baca Peta' dan mampu untuk memimpin?

Bukan ke Si Hadi Awang tu sebut, PAS perlu "Pilih Nakhoda" yang mampu membawa mereka kepada kemenangan? Jadi, kenapa pulak PAS nak pertikaikan soal pemilihan calon BN?
Sudahkah mereka sendiri memilih calon yang mampu untuk menjaga kebajikan rakyat? Sudahkah mereka mengenal pasti calon yang mampu membawa mereka kepada kemenangan?

Atau, adakah mereka anggap kenyataan yang dikeluarkan oleh Si Hadi Awang tu sebelum ini hanya sekadar satu omongan RETORIK kosong yang lansung tidak membawa sebarang makna?

Mungkin bagi mereka, kenyataan yang dibuat oleh Si Hadi Awang tu hanya untuk menyelamatkan Politik Peribadi diri dia sendiri je kot. Maklum la, pemilihan PAS ni kan dah semakin hampir.

Dan Si Hadi Awang tu pulak sekarang ni sedang dicabar oleh Husam Musa. Kalau PAS betul - betul nak bawak perubahan, bagi la Si Husam Musa tu menang jawatan Presiden. Jangan diorang setakat pandai bercakap je tak tentu arah!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping