Isnin, April 13, 2015

Heh! Tak heran la kalau puak - puak PAS di Pahang tu sibuk bebenor nak bertanding dalam Pilihan Raya Kecil Parlimen Rompin. Rupanya, diorang ada sembunyikan udang disebalik batu.

Jika sebelum ini, ramai yang dah memberikan respon serta komen terhadap keikhlasan PAS serta mendesak agar mereka menunjukkan simpati terhadap jasa bakti Allahyarham Tan Sri Jamaluddin Jarjis.

Ramai dah yang membuat desakan supaya kepimpinan PAS memberikan laluan dan tidak bertanding seperti mana yang dilakukan oleh Barisan Nasional sewaktu PRK di DUN Chempaka.

Namun, semua desakan yang disuarakan oleh rakyat tu lansung tidak diendahkan oleh puak - puak PAS tu. Sebaliknya, mereka tetap jugak berkeras mahu bertanding dalam PRK Rompin.

Dari satu sudut, kita dah nampak dengan jelas bahawa kepimpinan PAS ni tidak mampu untuk menandingi Jiwa Besar yang telah ditonjolkan oleh kepimpinan UMNO dan Barisan Nasional.

Malah mereka sanggup mempamerkan kerakusan dalam hasrat untuk merampas kuasa sehingga sanggup membelakangkan segala jasa bakti yang dicurahkan oleh Allahyarham Tan Sri.

Tapi tindakan yang dilakukan oleh PAS tu tak de la pelik sangat. Diorang mempunyai sebab yang cukup kuat untuk bertanding. Cuma, apa yang pasti ianya bukan kerana nak memperjuangkan rakyat.

Sebaliknya, diorang kemaruk bila mendengar gaji Ahli Parlimen yang telah dinaikkan sebelum ini. Keputusan untuk menaikkan gaji tersebut disokong sebulat suara oleh Ahli Parlimen Pembangkang sendiri.

Tinggal lagi, itu yang membuatkan kita rasa hairan. Kenapa pulak puak - puak Pakatan Haramjadah tu tidak membantah kenaikkan gaji Ahli Parlimen sedangkan diorang kata rakyat sedang menderita?

Bukan sahaja dikalangan Ahli Parlimen PAS yang menyalak di Padang Merbok semalam sahaja yang tidak menolak kenaikkan gaji tersebut. Malah, dikalangan Ahli Parlimen DAPigs dan PKR pun tak de yang membantah.

Alasan yang diorang berikan, kononnya diorang perlu terima kenaikkan gaji itu untuk membantu rakyat. Tapi REALITInya, apa sumbang bakti yang dah diorang berikan sebelum ini? Masuk sidang dewan pun tidur je kerjanya.

Itu membuktikan betapa RETORIKnya puak - puak Pakatan Haramjadah ni. Diorang sanggup menjadi manusia MUNAFIK dengan mengambil tindakan sedemikian dan membelakangi rakyat.

Hakikatnya, puak - puak Pakatan Haramjadah tu jelas hanya sekadar bermain wayang apabila diorang mendakwa Kerajaan menjalankan dasar yang menzalimi rakyat sedangkan mereka sendiri dapat hidup bermewah - mewah tak tentu arah!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping