Selasa, Mei 05, 2015

Kiranya dah agak terlewat untuk puak - puak Parti Angguk Saja tu nak sebut mengenai isu perlaksanaan Hukum Hudud dalam kempen Pilihan Raya Kecil di Parlimen Rompin kali ini.

Walhal, mereka ada tempoh selama 14 hari untuk membuat penjelasan mengenai isu perlaksanaan Hukum Hudud yang kini menjadi bahan bualan hangat dikalangan mereka sendiri.

Bahkan, isu mengenai perlaksanaan Hukum Hudud yang dibentangkan dalam sidang DUN kelantan sebelum ini juga turut mencetuskan perbalahan sengit dikalangan puak - puak PAS tu sendiri.

Malah, isu mengenai perlaksanaan Hukum Hudud itu juga kini menjadi antara isu utama yang mencacatkan kempen PKR dalam Pilihan Raya Kecil di kawasan Parlimen Permatang Pauh tu.

Jadi, isu itu yang menjadi persoalan dan juga pertikaian dikalangan rakyat disekitar kawasan Parlimen Rompin ni sendiri. Kenapa PAS tidak menjadikan Hudud sebagai agenda utama mereka?

Setelah hampir habis 14 hari tempoh berkempen, hari ini Si Tuan Berahim tu nak sebut pasal isu perlaksanaan Hukum Hudud yang selama ini telah menjadi nadi perjuangan dasar PAS.

Dengan menggunakan alasan KONONnya jika rakyat mengundi Calon PAS maka mereka akan mengundi Hukum Islam, jelas PAS hanya sekadar mempergunakan agama demi kepentingan mereka sendiri.

Mereka tidak pernah sekali pun menjelaskan kepada rakyat secara terbuka mengenai cadangan yang dibentangkan oleh Hadi Awang berhubung isu perlaksanaan Hukum Hudud tu sebelum ini.

Secara tidak lansung, kenyataan yang digunakan oleh Si Tuan Berahim tu sebelum ini membuktikan bahawa puak - puak PAS tu dah semakin terdesak untuk meraih sokongan dari kalangan rakyat.

Maka kesimpulannya, PAS dilihat tidak ikhlas dalam nak memperjuangkan isu perlaksanaan Hukum Hudud ni. Apa yang pasti, mereka hanya sekadar mempergunakan Hudud demi untuk memenuhi kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping