Selasa, Disember 22, 2015

Aik!!! Dah 'Pusing' pulak? Hari tu beria - ia sangat diorang ni nak mempertahankan kemaluan Si Mat Sabu tu jika ada orang ambik tindakan undang - undang terhadap Presiden mereka.

Tapi sekarang, lain pulak yang dinyatakan oleh salah seorang pemimpin parti yang diketuai oleh Si Mat Sabu tu. Dia kata, semua tanggungjawab yang dilakukan oleh mana - mana perlu ditanggung sendiri.
“Dalam AMANAH (Parti Amanah Negara), kami tidak punyai masa untuk ‘backing’ mana-mana pimpinan hatta presiden kami jika beliau tersalah langkah,” kata Pengarah Hubungan Antarabangsanya.
Kata dia, semua pihak dalam parti itu perlu berhati - hati dalam segala tindak tanduk mereka atau mengeluarkan kenyataan kepada umum supaya ia tidak mengelirukan orang rramai.
“Semua bertanggungjawab atas diri masing-masing seperti mana ditekankan dalam Surah Al-Anam ayat 164,” katanya dalam satu kenyataan semalam.
Mohammad Tazli berkata, mana-mana pihak dalam parti itu perlu menarik semula kenyataan atau membuat penerangan yang terperinci jika membuat kenyataan yang tidak dipersetujui masyarakat.

Beberapa pemimpin tertinggi parti yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu sebelum ini membuat beberapa kenyataan yang mengelirukan orang ramai dalam isu akidah dan undang-undang negara.

Situasi itu menyebabkan rasa kurang sedang sebahagian besar pemimpin dan penyokong - penyokong Pakatan Harapan memandangkan parti itu merupakan salah sebuah parti gabungannya.

Termasuk la dengan Si Mat Sabu tu apabila dia membuat tuduhan terhadap PAS yang didakwa telah diresapi dengan fahaman pihak Ekstremist seperti gerakan militan ISIS di Iraq.

PAN ditubuhkan oleh bekas pemimpin PAS Pro-Pakatan Rakyat yang disingkirkan pada pemilihan parti itu Jun lalu kerana dilihat terlalu tunduk kepada kemahuan puak - puak DAPigs. Maka sebab itulah diorang dilabel sebagai 'Pentaksub' dan 'Pengampu' DAPigs!!!
Categories:

2 ulasan:

  1. PAN sepatutnya bergabung dengan TAT baru sempurna kabungannya. Jika bergabung dengan DAP tak berapa ngam. Kalau dengan PAS jadi PANPAS seiras pula jenama lampin pakai buang.

    Paling sesuai dengan TAT, sejarah silam Mat Sabu perlu diberi penghormatan oleh ahli2 PAN...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping