Khamis, Disember 24, 2015

Tidak dapat dinafikan, dek kerana terlalu terdesak nak memburukkan Kerajaan dengan isu kenaikkan kos sara hidup, ada pihak yang sengaja buat cerita dan menabur fitnah yang bukan - bukan.

Kalau sebelum ini, isu berkaitan dengan kenaikkan tambang ERL dan juga tol yang tak masuk akal menjadi bahan jajaan Politik Longkang puak - puak Haramjadah tu didalam laman media sosial.

Walhal, yang menaikkan tambang ERL dan juga tol tu dibuat oleh syarikat konsesi yang jelas tidak bertanggungjawab dalam menjalankan tugas mereka untuk menjaga kepentingan rakyat.

Dan sebelum ini kita telah mencadangkan agar Kerajaan batalkan konsesi dengan syarikat yang berkenaan dan ganti dengan syarikat lain. Tapi ianya berlainan dengan kes 'Touch n Go' ni.

Realitinya, syarikat yang mengendalikan 'Touch n Go' tidak bercadang lansung nak mengenakan cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) seperti yang didakwa didalam media sosial.

Sebaliknya, khabar angin itu telah dinafikan oleh syarikat terbabit dalam status yang turut dikongsi dalam laman Facebook milik mereka bagi menjelaskan kedudukan sebenar isu yang dibangkitkan.
SHAH ALAM - Tiada sebarang cas Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) dikenakan terhadap sebarang tambah nilai bermula 1 Januari 2016 ini seperti yang disebarkan sesetengah pihak di laman sosial.

Menerusi laman Facebook Touch n Go Malaysia, cas tambahan GST sebanyak RM0.50 hanya dikenakan kepada pengguna apabila menambah nilai menggunakan agen yang mengambil bahagian.

Antara agen yang mengambil bahagian dalam transaksi Touch 'n Go adalah pekedai runcit, stesen minyak dan bank yang membenarkan tambah nilai menerusi mesin ATM atau CDM mereka.


Tiada sebarang cas tambahan sekiranya pengguna menambah nilai di Touch 'n Go Hub, Touch n Go SPOT, lorong Touch 'n Go di tol, Tesco, Watson, KK Super Mart, Guardian, kiosk layan diri (SSK), mesin ATM dan CDM di bank CIMB dan beberapa stesen minyak Petronas yang terpilih.
Dalam erti kata mudahnya, kepada pihak yang sengaja nak mengelirukan rakyat dengan menjaja isu - isu Longkang macam ni, baik rentikan aje la. Bukannya dapat faedah pun kalau dok sibuk sangat nak buat cerita yang bukan - bukan!!!
Categories:

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping