Selasa, Januari 26, 2016

Biarpun pada ketika ini DAPigs dikhabarkan sedang giat nak menarik sokongan dari kalangan orang Melayu dengan mempergunakan Barua Melayu dalam parti tersebut, tapi itu semua 'Wayang' belaka.

Hakikatnya, DAPigs hanya sekadar memperalatkan orang Melayu dan MENIPU orang Melayu dengan pelbagai cara. Salah satu contohnya macam yang pernah dilakukan oleh Si Wong Tak tu.

Kalau sebelum Pilihan Raya, bukan main lagi dia tonjolkan diri dia seolah - olah macam seorang 'Hero' yang memperjuang Alam Sekitar. Tapi itu semua 'Wayang' supaya dia dapat jadi calon je.

Habis orang Bentong kena tipu dengan Si Wong Tak dan puak - puak DAPigs tu. Termasuk la orang Melayu dari kalangan 'Pak Lebai' dikawasan Felda kena kencing dengan puak - puak DAPigs ni.

Bahkan taktik DAPigs mempergunakan anak Muda Melayu yang Liberal juga dianggap sebagai satu usaha yang 'Jijik'. Realitinya, DAPigs hanya menjaja wajah anak muda tu demi kepentingan mereka.

Perkara yang sama juga telah berlaku kepada seorang anak muda Bumiputera di Sarawak yang ternyata kecewa dengan tindakan yang dilakukan oleh pimpinan DAPigs ke atas dirinya.
“Dalam beberapa status FB terbarunya, Aziz, yang juga merupakan penyelaras Pusat Khidmat DAP Tupong, jelas menunjukkan kekecewaannya kerana tidak tersenarai di dalam Pemilihan Jawatankuasa DAP Sarawak 2015/2018 baru-baru ini.

“Luah Aziz: Saya belajar sesuatu yang baru hari ini. Kalau nak masuk dalam satu pasukan bola sepak, kamu tak perlu berlatih main bola bersungguh-sungguh. Kamu hanya perlu duduk dan asalkan sudah ada nama, maka kamu akan masuk dalam pasukan tersebut biarpun baru masuk kelab. 

"Apa guna berlatih bersungguh-sungguh selama bertahun-tahun kalau kamu hanya menjadi maskot kelab? Yang sudah lama dalam kelab, selagi kamu tak ada PhD dalam Sains Sukan, kamu tak akan diambil masuk dalam pasukan walaupun kamu sudah berlatih hampir 2-3 tahun. 

"Tak guna kamu hari-hari turun berlatih apabila pada akhirnya, orang yang jarang turun berlatih yang akan dipilih untuk bermain bola.Lebih baik berlatih berenang kerana anda mungkin lebih bagus dalam berenang daripada bola sepak. 

"Mungkin akan ada orang melihat bakat kamu dalam renang dan akan mengambil anda sebagai perenang biarpun anda juga pandai main bola sepak.


“Biar pada penghujung penulisannya, Aziz mendakwa beliau “bercakap tentang bola sepak, tak ada kaitan dengan yang hidup ataupun yang mati”, (sedangkan) umum (sudah) tahu penulisan berkenaan sebenarnya menjurus kepada keputusan Pemilihan Jawatankuasa DAP Sarawak 2015/2018 tersebut,” dedah blog TheUnreportedNews.
Jelas, pendedahan dan luahan yang dibuat oleh anak muda Bumiputera tu membuktikan bahawa puak - puak DAPigs ni hanya mempergunakan anak Melayu demi kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri!!! Bukannya diorang nak memperjuangkan anak Melayu tu sangat pun!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping