Jumaat, Januari 22, 2016

Hah! Kan dah tak pasal - pasal je SONGEH tak tentu arah. Itulah bahananya bila nak tunjuk pandai. Tapi akhirnya, ke-BODOH-an diri sendiri tu jugak yang dipamerkan kepada khalayak ramai.

Memang patut sangat la Si ADUN DAPigs Mentakab ni pernah diugut dengan 'Bangkai Ayam' supaya lepaskan jawatan dan tidak bertanding merebut jawatan sebagai Pengerusi DAPigs Negeri.

Orang dah pesan awal - awal lagi. BODOH tu jangan ditunjuk sangat. Bila dah nak tunjuk sangat ke-BODOH-an diri sendiri tu, kita pun tak boleh nak kata apa la. Orang lain bercakap pakai kepala otak.

Tapi dia tidak. Main ikut kepala lutut dia je. Kononnya hajat dia nak tunjuk la yang dia "pandai" dengan mendesak supaya pihak Kerajaan Negeri kerahkan semua penguatkuasa PBT.

Kata Si ADUN DAPigs Mentakab tu, Kerajaan Negeri boleh kerahkan semua penguatkuasa dari 11 kawasan PBT yang ada diseluruh Negeri bagi menangani isu perlombongan bauksit haram ni.


Hakikatnya, mustahil Si ADUN DAPigs tu tak tau bahawa bidang kuasa bagi setiap penguatkuasa PBT ni hanya tertakluk didalam kawasan mereka sahaja. Kalau diluar kawasan, kuasa yang mereka ada tu tak laku.

Ianya dijelaskan oleh sumber dari pihak penguatkuasa PBT sendiri sama ada bidang kuasa meeka boleh melangkaui kawasan atau tidak. Sumber itu menjelaskan bahawa perkara itu tidak boleh dilakukan.
"Tak boleh. Penguatkuasa PBT itu hanya mengikut lantikan dimana dia dilantik sahaja. Sebagai contoh, di Temerloh. Jika diluar dari kawasan Temerloh, kuasa yang ada pada penguatkuasa itu dah tak laku.
"Sebab lantikan seorang penguatkuasa itu dibuat oleh Kerajaan Tempatan. Maka lantikan yang dibuat oleh PBT terhadap penguatkuasa itu hanya sah dikawasannya sahaja," jelas sumber tersebut seperti yang dilaporkan dalam Pahangku Media.
Tambahan pulak, penguatkuasa PBT bukannya ada kuasa untuk membuat sebarang tangkapan sekiranya ada pencerobohan berlaku. Kalau bawak ke mahkamah, yang kena tangkap boleh dilepaskan begitu sahaja.

Silap hari bulan, sekiranya ada tangkapan yang dibuat, penguatkuasa PBT tu pulak yang boleh disaman didalam mahkamah. Tak ke naya namanya tu? Takkan itu pun Si ADUN DAPigs tu tak tau?

Nah! Itu menunjukkan yang Si ADUN DAPigs tu sendiri tak cukup 'Fasih' dengan apa yang diperkatakan. Kenyataan yang dia buat sebelum ini hanya sekadar untuk mencari 'Publisiti Murahan' semata - mata yang akhirnya mem-BODOH-kan diri dia sendiri!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping