Khamis, Februari 25, 2016

Hahaha!!! Lawak betul tengok Si ADUN Kangkang ni bila dia mengamuk. Serupa macam orang hilang akal je bila dia meroyan tak tentu arah. Mesti sebab dia tengah berserabut sekarang ni.

Tapi yang bagusnya Si ADUN Kangkang ni, dia pandai 'Bac-Up' bos dia. Nak pulak dalam bab nak mengampu. Memang Si ADUN Kangkang ni cukup hebat. Memang takde orang boleh lawan.

Kalau sebelum ni kita tengok dia kuat mengampu Khalid Ibrahim sewaktu jadi Menteri Besar. Sekarang, dia sibuk pulak jaga Azmin bila 'Kain' Si Menteri Besar tu diselak oleh Si Chagubard.

Maka sibuk la Si ADUN Kangkang ni keluarkan kenyataan mengancam untuk mengambil tindakan undang - undang terhadap isu pembalakan haram yang didedahkan oleh Si Chagubard tu.
“Harus ditekankan bahawa kedua-dua kontrak yang kononnya diberi secara ‘salah’ seperti tuduhan Badrul Hisham adalah tidak berasas. Prosedur di bawah Enakmen (Pemakaian) Akta Perhutanan Negara 1984 sentiasa digunapakai dalam membuat penilaian permohonan.
“Tiada unsur rasuah atau salah guna kuasa kerana keputusan yang dibuat Pihak Berkuasa Negeri adalah secara kolektif dan berdasarkan syor yang diberikan JPNS.
“(Justeru) Dia bertanggungjawab menghentikan segara fitnah serta-merta. Pada masa yang sama, pihak kami telah merujuk kepada pihak peguam untuk proses perundangan,” katanya.
Pelikkan? Kenapa dia setakat nak ambik tindakan terhadap isu pembalakan tu sahaja? Kenapa dia tak ambik tindakan terhadap isu - isu lain yang dibangkitkan oleh Si Chagubard tu?

Adakah dakwaan - dakwaan lain tu berkaitan penyelewengan dan pembaziran yang dilakukan oleh Rejim Pakatan Selangor yang dipimpin oleh Azmin tu semuanya benar belaka?

Dan yang lebih mengherankan kita, kenapa pulak Si Azmni tu sendiri tak ambik tindakan terhadap dakwaan serta tuduhan yang dibuat oleh Si Chagubard tu? Tak cukup berani ke Si Azmin tu?

Punya la Si Menteri Besar Selangor tu 'Kecut Buah Kerandut' sampai orang pompuan pulak yang kena pertahankan maruah dia. Memalukan sungguh!!! Patut la orang gelar Si Azmin tu sebagai Menteri Besar Cap Ayam. Bercakap je pandai, tapi buat kerja tak reti!!!

PS: Harap - harap, kalau betul nak ambik tindakan, jangan setakat cakap je la ye. Jangan diorang jadi macam DAPigs. Sekadar pandai berkokok je, baik tak payah!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping