Ahad, Februari 28, 2016

Hehehe!!! Nampak gayanya, sebijak - bijak Si Foziah tu yang selama ini dikatakan petah berbicara terdiam juga akhirnya bila diajukan soalan berkaitan isu perlombongan bauksit di Kuantan.

Jika sebelum ini, Si Foziah tu sibuk mempertikaikan tindakan yang telah diambil oleh Kerajaan bagi menyelesaikan isu berkaitan dengan perlombongan buksit sepanjang tempoh Moratorium.

Status - status yang telah dimuat-naikkan oleh Si Foziah tu sejak dua tiga hari ini memberi gambaran yang agak mengelirukan rakyat, seolah - olah pihak Kerajaan bertindak sambil lewa.
Malah kenyataan - kenyataan yang dibuat oleh Si Foziah didalam laman media sosial, terutama didalam Facebook juga menggambarkan yang dia mahu tempoh Moratorium itu dipercepatkan.

Apabila ditanya sama ada itu yang dimaksudkan, pandai pulak Si Foziah tu menafikannya. Sebaliknya dia membuat dakwaan kononnya 'mesej' yang telah dibawa selama hari ini adalah 'jelas'.

Bahkan Si Foziah tu juga mendakwa kononnya isu bauksit ini timbul masalah disebabkan berlakunya perlombongan yang tidak terkawal yang menyebabkan kemudaratan kepada rakyat.
"Perlombongan bauksit yg tidak terkawal yg mendatangkan mudarat. Bukan bauksitnya, Negara lain melombong bauksit juga tapi ok aje. Cuma kita ni bila bersekali dgn kelemahan undang2 dan rasuah. Itu yg menimbulkan masalah," jelasnya dalam ruangan komen.
Jawapan itu telah diberikan apabila soalan ditanya berkaitan dengan pendirian puak - puak Pakatan Haprak tu terhadap isu perlombongan bauksit di Kuantan yang dibangkitkan sebelum ini.

Tapi yang herannya, apabila ditanya sama ada Si Foziah tu menyokong perlombongan bauksit itu diteruskan atau pun tidak, dia terus terdiam dan tidak menjawab soalan yang diajukan.

Jika dilihat dari satu sudut, nampak sangat la yang Si Foziah tu sebenarnya nak perlombongan bauksit ni diteruskan. Maka sebab itu dia sanggup memberikan Seribu Satu Alasan dengan menyalahkan pihak Kerajaan. Tu pasal la dia tak nak bauksit ni di-HARAM-kan terus!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping