Jumaat, Februari 05, 2016

Hahaha!!! Memang jenis manusia yang takde kemaluan sungguh puak - puak parti 'Periuk' pimpinan Si Mat Sabu ni. Dah hilang kemaluan depan orang ramai pun diorang masih lagi tak serik - serik.

Jika sebelum ini, diorang merupakan diantara golongan yang paling lantang mempersoalkan kenapa Tabung Haji masih tidak mengumumkan pemberian Bonus Tahunan.

Malah Pakatan Haprak yang terdiri dari kalangan puak - puak DAPigs, PKR dan parti 'Periuk' yang dipimpin oleh Si Mat Sabu ni membuat tuduhan kononnya Tabung Haji dah takde duit.

Tapi yang herannya, diorang pulak yang beria - ia membuat dakwaan dan menyebarkan tuduhan yang bukan - bukan. Padahal, yang mula - mula membangkitkan isu tu bukan diorang.

Sebaliknya, kepimpinan PAS yang tampil mempersoalkan kelewatan pihak Lembaga Tabung Haji membuat pengumuman mengenai pengagihan serta pemberian Bonus Tahunan tersebut.

Dan semalam, apabila pihak Lembaga Tabung Haji dah buat pengumuman, pun puak - puak Pakatan Haprak ni masih tak puas hati lagi. Masih juga diorang nak buat dakwaan yang tak tentu arah.

Ada yang kata, kononnya Tabung Haji telah menggunakan duit dari KWSP untuk membuat pengagihan tersebut. Tapi, tuduhan yang dilemparkan itu tidak ada sebarang bukti yang kukuh.

Begitu juga dengan apa yang dilakukan oleh Si Mujahid Rawa, pemimpin parti "Periuk" yang dianggap 'Mulia' ni. Dia pun dok buat persoalan yang dilihat sengaja nak mengelirukan rakyat.

Hari ini Si Mujahid tu tampil mempersoalkan sama ada pemberian Bonus Tahunan itu diberikan kepada Pendeposit dengan menggunakan Keuntungan atau Rizab Lembaga Tabung Haji.
"Soalan yang lebih asas tidak terjawab. Iaitu, bagaimana bonus dikeluarkan dalam keadaan mereka membayar dividen lebih daripada keuntungan yang mereka perolehi? Kami minta Tabung Haji telus memberikan kaedah dividen itu," katanya kepada The Malaysian Insider mengulas bonus tahunan 5% dan bonus haji 3% bagi 2015 diumumkan terdahulu hari ini.
Persoalannya, kalau betul Si Mujahid tu "Ikhlas" nak penjelasan daripada pihak Tabung Haji, kenapa dia tak pergi sendiri berjumpa dengan mereka sepertimana yang telah dilakukan oleh PAS sebelum ini?
PAS boleh berlapang dada mencari Kebenaran...
Takkan Mujahid tak berani???
Bukan ke dengan cara itu Si Mujahid Rawa tu boleh ajukan persoalan - persoalan tersebut dan mendapatkan penjelasan yang sewajarnya? Rasanya, itu lebih baik daripada dia nak menyalak dalam laman media.

ATAU, adakah Si Mujahid tu rasa diri dia Terlalu Mulia nak buat kerja macam tu? Kalau betul dia seorang pemimpin yang bertanggungjawab kepada rakyat, dah tentu itu yang dia akan buat. Tapi kalau setakat nak jadi 'Hero' dalam laman media je, baik tak payah!!!
Categories: ,

9 ulasan:

  1. MEMANG BESAR KEMALUAN SI MUJAHID NI. PAKAI SPENDER BERLAPIS PUN MASIH NAMPAK KEMALUANNYA.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Perangai tak ikut nama.

      Padam
    2. Perangai tak ikut nama.

      Padam
  2. Dia mana pernah pakai ........

    BalasPadam
  3. Tabung Haji MESTI SAMAN mereka ni semua...

    BalasPadam
  4. Perangai tak ikut nama

    BalasPadam
  5. Muu Jahit Mulut...buat malu keturunan Rawa.

    BalasPadam
  6. Orang MUNAFIK mana ada maruah...hidup dilaknati ALLAH...seluruh keturunan..FITNAH menjadi makanan harian

    BalasPadam
  7. mgkin dakwaan mujahid tu betul...tpi lmbaga th tu lebih betul agaknya...sbb tu mujahid nampak kantoi dlm isu ni.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping