Ahad, Februari 07, 2016

Hahaha!!! Tinggi juga cita - cita DAPigs ni rupanya. Sejak berkawan dengan parti "Periuk" ni, ada hati diorang nak bertanding di Negeri yang majoritinya dari kalangan orang Melayu seperti di Terengganu tu.

Bila ditanya, kenapa sebelum ini diorang tak bertanding dalam PRU yang lepas, puak - puak DAPigs tu bagi alasan kononnya PAS yang tak bagi. Padahal, diorang sendiri pun tak pasti boleh menang.
“Masa PR dulu, Pas kata (DAP) tidak boleh (bertanding) sebab dia dominasi. Dia kata kita tidak boleh tanding... tetapi kini melalui Pakatan Harapan, kita ada peluang bertanding,” katanya, di sini.
Kali ini, puak - puak DAPigs tu kata diorang ada peluang yang lebih cerah untuk menang jika bertanding di Terengganu berbanding sebelum ini. Mungkin sebab ada bantuan dari parti 'Periuk' Mat Sabu tu kot.
“Ya, memang mana-mana parti mempunyai harapan untuk bertanding dalam pilihan raya (umum) dan menang,” katanya kepada Sinar Harian ketika program Chinese New Year 2016 Pakatan Harapan di Kampung Tiong, di sini.
Realitinya, hasrat DAPigs tu hanya sekadar angan - angan kosong belaka. Sekarang boleh la diorang kata diorang ada hasrat nak bertanding di Terengganu tu. Sampai masa nanti, beramuk jugak.

Tengok apa yang sedang berlaku di Sarawak pada ketika ini pun cukup la. Belum apa - apa lagi diorang dah berebut kerusi. Sampai tahap sanggup memburukkan antara sesama sendiri.

Itu pun puak - puak DAPigs tu masih lagi nak pasang angan - angan bertanding ditempat lain? Kalau setakat nak menipu rakyat tu, cari la benda lain yang lebih berfaedah yang dilakukan. Tak payah la nak mengabihkan masa buat kerja yang bukan - bukan!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. nampaknya dap akn brkongsi kuasa dgn pan di tganu...boleh ke?

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping