Isnin, Februari 08, 2016

Hehehe! Hari cuti - cuti ni, elok kita tenangkan fikiran dan jangan tension sangat memikirkan pasal isu Politik yang tengah huru hara sekarang ni. Time cuti macam ni, baik untuk kita berehat.

Dalam dok berehat cuti ni, teringat pulak satu teka - teki yang selalu orang beri suatu ketika dulu. Masa tu diorang akan tanya, "Dalam banyak - banyak Itik, Itik apa pandai bercakap?"

Jawapan yang biasa diberikan ialah 'Donald Duck'. Tapi, itu watak kartun Disney. Kali ini, ada jawapan lain pulak yang boleh menggantikan watak kartun tu. Wataknya memang benar - benar wujud.

Kebiasaannya, bila cerita - cerita pelik macam 'Itik Boleh Bercakap' ni hanya berlaku di Negara China je. Negara tu memang banyak melaporkan perkara - perkara pelik sedemikian rupa.

Tapi siapa sangka. Kejadian Itik Boleh Bercakap ni berlaku didalam Malaysia. Nak lebih menarik, kejadian itu berlaku didalam sidang Parlimen!!! Wah! Itik boleh masuk dewan Parlimen?

Kalau korang tak percaya, boleh tengok video dibawah ni. Kalau siapa boleh faham apa yang cuba disampaikan oleh Si Wan Azizah tu, memang korang pun boleh bercakap bahasa Itik. Nama je dia ni jadi Ahli Parlimen. Nak bercakap dalam sidang Parlimen pun tunggang langgang!!!
Itik Pandai BercakapKorang pernah tengok Itik Bercakap tak? Haa... kalau korang nak tau, selain dari Donald Duck, ada jugak Itik lain yang pandai bercakap tau. Kalau korang nak belajar cakap itik, boleh belajar dengan Ahli Parlimen Permatang Pauh ni. Dia pandai cakap bahasa Itik!!! Hahaha!!!
Posted by Semut Hitam on Sunday, 7 February 2016
Categories: ,

3 ulasan:

  1. Pakar mata pon boleh rabun.umur dah 65 nak masuk 70 nak angkat lesung batu buat sambal belacan pun dah tak larat dah.sampai hati amin ali buat kat mama macamtu.

    BalasPadam
  2. rasanya wan azizah tu tak brapa layak jd pmimpin...

    BalasPadam
  3. Cukup bargaya dan berprestig bila Dr Wan Azizah berucap. Beliau memberi ucapan yang bermutu serta padat dan percayalah hanya orang yang bijak pandai seperti Rafizi sahaja yang memahaminya. Ia bukan gurauan.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping