Sabtu, Februari 27, 2016

Hehehe!!! Masih terngiang - ngiang lagi ditepi telinga bila beberapa orang rakan sedang rancak berborak disebuah kedai Mamak. Mengalahkan Penganalisis Politik belaka diorang ni.

Kalau kita tutup mata dan dengar apa yang diorang cakap, mungkin ianya boleh jadi bahan tesis untuk mereka yang sedang dalam pengajian Sosio Politik. Gerenti boleh dapat markah tinggi.

Isu yang paling hangat dibualkan ialah berkisar mengenai 'Gantung'. Mungkin mereka merujuk kepada kes Timbalan Presiden UMNO yang telah digantung dari jawatannya semalam.

Tapi, dalam kelekaan mereka berbual mengenai tindakan yang telah diumumkan oleh kepimpinan UMNO semalam, ada jugak yang mencelah dan buat rakan - rakan lain yang terkedu.

Katanya mudah, sekiranya kita bersetuju bahawa tindakan menggantung keahlian Muhyiddin itu dianggap sebagai 'cuba untuk menutup mulut', macam mana pulak dengan PKR sendiri?
"Adakah tindakan PKR yang sebelum ini menggantung keahlian beberapa orang pemimpin parti juga satu cubaan untuk menutup mulut mereka yang mendedahkan kepincangan parti?" soalnya.
Kalau difikirkan dari segi logik, memang betul apa yang diperkatakan oleh rakan tu. PKR ingat diorang "Maksum" dan "Suci" sangat ke sehingga boleh mempertikaikan tindakan orang lain?

Jika mereka rasa tindakan Tan Sri yang selama ini dianggap betul dalam menyuarakan pendapat terhadap pucuk pimpinan parti menjadi punca utama penggantungan itu, macam mana pulak dengan Chagubard?

Adakah tindakan PKR menggantung keahlian pengasas Solidariti Anak Muda Malas (SAMM) itu membuktikan bahawa dia juga bercakap benar maka sebab itu dia dikenakan tindakan?

Atau, adakah keputusan serta tingkah laku yang telah dibuat oleh Khalid Ibrahim yang enggan menuruti kehendak parti sebelum ini, lalu dipecat keahliannya sebagai Ahli PKR itu juga betul?

Jika alasannya Tan Sri dipecat kerana cuba menegakkan Kebenaran, bagaimana pula dengan dua orang pemimpin PKR tu? Adakah nasib yang menimpa mereka sama seperti Tan Sri?

Pokok pangkalnya, hujah dari rakan itu membuktikan bahawa PKR ni takde la se'Baik' mana sangat pun. Setakat pandai nak mempertikaikan orang je, tapi parti sendiri pun huru hara, tak guna jugak!!! Itu namanya Tak Sedar Diri!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Sama lah tu dua2..penyamun tuduh penyamun menyamun.

    BalasPadam
  2. ORE LAIN BUAT TAK BOLEH BERDOSA BESAR,PUAK TU BUAT TAK APO DAPAT LAGI PAHALO BERGANDO2.MAKLUMLER PUAT2 TU SERTA KAUM KERABAT NYER MAKSOM BERTARAF WALI2.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping