Khamis, Februari 04, 2016

Siapa kata puak - puak DAPigs tu 'Anti Melayu'? Siapa kata puak - puak DAPigs tu hanya sebahagian daripada Ultra Chauvanist yang mementingkan satu kaum sahaja dalam parti mereka?

Kalau ada yang beranggap sedemikian, ternyata ianya satu kesilapan. Buktinya boleh dilihat di Pulau Pinang tu sendiri. tengok macam mana Rejim DAPigs tu menjaga kepentingan orang Melayu.

Jangan salah anggap pulak. Tindakan pihak Rejim DAPigs ni merobohkan gerai - gerai orang melayu bukan sebab sifat RASIS yang memang sarat terbenam dalam lubuk jiwa mereka.

Tapi apa yang dilakukan oleh puak - puak DAPigs ni adalah satu bentuk "perjuangan" untuk memartabatkan orang Melayu. Maka sebab itu diorang robohkan semua gerai - gerai orang Melayu.

Hakikatnya, apa yang cuba dilakukan oleh puak - puak DAPigs tu bukan seperti apa yang kita sangka selama hari ini. Tindakan pihak Rejim DAPigs tu bukan sebab diorang nak halau orang Melayu.

Sebaliknya diorang nak bagi orang Melayu ni tempat berniaga yang lebih baik dan selesa. Diorang nak beri orang Melayu ni berniaga dalam keadaan yang sempurna. Itu la 'Baik'-nya puak - puak DAPigs ni.

Jadi, jangan pulak ada yang kata tindakan Rejim DApigs ni satu tindakan yang 'Kejam' dan 'Zalim'. Malah apa yang dilakukan oleh DAPigs tu tidak wajar dianggap sebagai satu tindakan RASIS dan cuba nak menghalang orang melayu dari berniaga pulak!!!
AIDCNews- 03/2/16 – Buat hari ketiga berturut-turut kerajaan DAP Pulau Pinang meneruskan misi UBAH merobohkan gerai-gerai peniaga kecil Melayu di negeri itu. 
Jika semalam dan kelmarin, peranan meroboh gerai-gerai peniaga kecil dilakukan oleh peguatkuasa Majlis Bandaraya Pulau Pinang (MBPP), kini peranan yang sama telah disambung pula oleh peguatkuasa Majlis Perbandaran Seberang Perai (MPSP). 
Penguatkuasa MPSP melaksanakan operasi UBAH di gerai bihun sup di Seberang Jaya, lapor Permatang Pauh Kini yang melampirkan gambar-gambar di bawah :


Sayu hati menonton video ini makcik ni pasrah dengan tindakan pihak MPSP merobohkan gerainya. Beliau mohon tapak niaga tak dapat, niaga kecil-kecilan macam ni kena roboh pula. Sabar banyak-banyak ya makcik..Lokasi: Tenggiri, Seberang Jaya
Posted by Penang Kini on Tuesday, 2 February 2016
Menurut Penang Kini, operasi UBAH MPSP itu dilaksanakan secara serentak terhadap beberapa gerai peniaga kecil di kawasan Seberang Jaya. 
“Lokasi Jalan Tenggiri Seberang Jaya. Banyak gak kedai kena. Antaranya kedai char kuey toew, bihun sup, kedai nasi kandaq dan car wash pun kena seperti yang dilaporkan oleh krew kami. 

“Terima kasih MPSP kerana anda telah menghancurkan periuk nasi orang dan mengambil tindakan sebegini yang dilihat oleh warga Penang sangat tidak adil. Kipidap!,” lapornya.
Categories: ,

4 ulasan:

  1. BETUL KATA MOHAMAD RAZALI. KALAU MELAYU BUAT MACAMANA PUN..ADA LESEN TAK ADE LESEN..MEREKA ROBOH JUGAK. DENGAN APA CARA SEKALIPUN. JANJI BOLIH HALAU MELAYU DARI PENANG. CINA MENIAGA TAK ADE LESEN..MENIAGA ATAS JALAN..TIADA TINDAKAN. NAMPAK....MELAYU WAIMA PAS KE..PKR KE..BN KE..PAN KE..SEMUA TU KENA HALAU JUGAK. SEBAB MELAYU. JANGAN INGAT HATI PERUT YAHUDI ASIA NI BAIK. PERANGAI YAHUDI..SENDIRI MAU INGAT.
    PAK JANGGUT TUKANG ANGKAT BENDERA DAP DULU TU...DUDUK KAT MANALAH AGAKNYA. KESIANNNNNN......

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah masuk surga jannah,liangnah.sudah naik roket berbulan madu di bulan belum balik lagi..nangis tak berlagu apenyee kesiaan ooii

      Padam
  2. Sedih sangat khabar dari utara..

    BalasPadam
  3. Tahniah buat ahli PAS yg undi 'Khalifah' DAPigs. Terlajak perahu boleh undur terlajak UNDI makan taikk la jawabnya...
    Hahahaha kita hanya mampu gelak diatas kebodohan kalian yg lepas

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping