Isnin, Februari 08, 2016

Huh! Malang menimpa Si Rafizi ni nampak gayanya belum berkesudahan. Lepas isu duit simpanan di Tabung Haji yang mencecah RM 500 ribu tu masih menjadi pertikaian, timbul pulak isu lain.

Malah isu mengenai Haji yang dijalankan oleh Si Rafizi tu juga masih terus menjadi tanda tanya. Perkhidmatan apa yang digunakan oleh Si Rafizi tu untuk menunaikan fardhu Haji di Mekah?

Adakah dia pergi Haji pada tahun 2013 dengan menggunakan perkhidmatan Tabung Haji yang didakwa menyeleweng atau dengan perkhidmatan swasta yang sudah tentu tinggi kos pengurusannya?

Kali ini, timbul pulak isu mengenai pindaan Akta OSA 1972 yang menjadikan kerandut Si Rafizi tu semakin membengkak sebab dia masih lagi ada kes Bafia yang belum selesai sehingga kini.

Perkara itu jelas dapat dilihat apabila Si Rafizi tu mula menggelupor tak tentu arah mempertikaikan pindaan tersebut dilakukan memandangkan dia sendiri pun terlibat sebelum ini.
"Beliau juga dengan sengaja menyatakan bahawa pindaan ini adalah penindasan kepada wartawan dan kebebasan media supaya beliau mendapat sokongan daripada pihak media berhubung dengan perkara ini," katanya dalam satu kenyataan di sini, Isnin.
Hakikatnya, pindaan terhadap Akta OSA itu memang perlu memandangkan ramai dikalangan penjawat awam serta pekerja di sektor swasta hari ini yang tidak bertanggungjawab.

Orang yang menyalah-gunakan kedudukan dalam jawatan mereka yang mendedahkan perkara sedemikian merupakan Pengkhianat kepada amanah serta tanggungjawab yang diberikan.

Kiranya, bagi sesiapa yang buat kerja Haramjadah macam tu, sama la perangai diorang macam puak - puak Pakatan Haprak seperti Si Rafizi tu. Kerjanya asyik nak jadi Pengkhianat je.

Tapi orang yang tak amanah macam tu memang puak - puak Pakatan Haprak ni suka. Diorang memang gemar berkawan dengan orang yang tak amanah dalam menjalankan tugas yang diberikan. Sebab diorang sendiri pun suka buat kerja Haramjadah belaka!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping