Isnin, Februari 08, 2016

Malang sungguh nasib melayu dalam DAPigs ni. Bukan sahaja mereka tidak dipedulikan dalam parti mereka, malah PKR juga turut memperlekehkan pemimpin Melayu didalam parti tersebut.

Kalau sebelum ini, pemimpin yang dianggap Kecil dalam DAPigs ni menyuara rasa kecewanya bila dipinggirkan dari kepimpinan parti itu dalam pemilihan yang diadakan baru - baru ini.

Kali ini, giliran PKR pulak bersuara memperlekehkan pertikaian yang dibuat oleh pemimpin Melayu DAPigs tu berhubung isu pembahagian kerusi menjelang Pilihan Raya Negeri Sarawak.

Kenyataan yang dibuat oleh wakil PKR itu merujuk kepada isu yang dibangkitkan oleh pembantu khas Pengerusi DAPigs Sarawak yang menyifatkan PKR ni sebagai parti yang suka 'Menyemak'.

Pegawai Khas Melayu DAPigs itu juga turut melabelkan PKR sebagai sebuah parti yang berotak 'Bodoh dan Ego' kerana tidak pandai untuk berkhidmat kepada rakyat, terutama di Negeri Sarawak.
PKR adalah sama sekali mementingkan diri sendiri dan hanya mementingkan kerja mereka sendiri sahaja. Jika kejayaan mereka begitu muram, minta tolong dengan rakan kongsi anda dalam DAP untuk mengatasi kelemahan anda,” katanya dalam satu kenyataan.
Ekoran dari kenyataan itu, wakil PKR tampil dan memperlekehkan isu yang dibangkitkan oleh Pegawai Khas Melayu DAPigs itu dan mendakwa ianya hanya 'Suara Kecil' yang tidak perlu dipedulikan.

Sebaliknya, PKR tetap dengan pendirian mereka untuk terus mempertahankan kerusi yang mereka bertanding sebelum ini tanpa mempedulikan desakan yang dibuat oleh Pegawai Khas Melayu DAPigs itu.
"Suara-suara itu (tuduhan Abdul Aziz) datang daripada pemimpin-pemimpin kecil, bukannya daripada peringkat tertinggi. Pemimpin tempatan yang berhasrat untuk bertanding di peringkat DUN, namun tidak memahami perjanjian dan perkara-perkara yang perlu diselesaikan di peringkat bawahan," katanya.
Nah! Itulah nasib orang Melayu dalam DAPigs. Tak kira dimana sekali pun mereka berada, kedudukan mereka hanya sekadar Pencacai kepada 'Tuan' sahaja. Bukannya ada 'Suara' sangat pun.

Hakikat itu dapat dilihat dengan jelas apabila tidak ada seorang pun pemimpin DAPigs yang tampil mempertahankan Pegawai Khas Melayu DAPigs tu. Sebaliknya, mereka hanya mendiamkan diri dan membiarkan Pegawai Khas Melayu DAPigs tu terus diserang!!!
Categories: , ,

1 ulasan:

  1. nasib melayu dlm dap...nasib kaulah labu....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping