Rabu, Februari 17, 2016

Haduyai!!! Berapa banyak kali kita nak ulang benda yang sama. Kenapa diorang ni masih lagi nak mem-BODOH-kan diri dengan memberi sokongan kepada Si Menteri Besar Cap Ayam tu?

Apa yang nak dipelik sangat kalau Si MB Cap Ayam tu mengambil tindakan dengan melantik kroni - kroni dia untuk menjadi Ahli Majlis Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) di Selangor tu.

Benda tu memang dah jadi satu kebiasaan dikalangan puak - puak Parti Keluarga Rosak tu selama hari ini. Jadi, kenapa baru hari ini ada pulak dikalangan mereka sendiri yang nak meroyan?

Hakikatnya, perkara itu bukan satu perkara yang baru. Malah benda yang sama jugak turut dibuat oleh Si Ketua Penipu tu sendiri. Bukan ke kroni dia jugak yang jadi calon PRK Permatang Pauh?

Semua tu dibuat sebab apa jika bukan untuk memastikan sokongan dikalangan ahli - ahli kekal kepada keluarga Si Ketua Penipu tu. Itu pasal la Si Ketua Penipu tu pilih bini dia jadi calon.

Maka perkara yang sama juga dibuat oleh Si Menteri Besar Cap Ayam tu. Mesti la dia pilih kroni dia sendiri untuk memastikan dia kekal menjawat jawatan sebagai Menteri Besar Selangor tu.

Kalau dia lantik dikalangan puak - puak yang selama ini lantang membantah corak pentadbiran dia, dah tentu - tentu hayat Politik dia sebagai Menteri Besar tidak akan berkekal lama.

Apa yang pasti, orang yang dilantik menjadi Ahli Majlis PBT tu mesti dari kalangan penyokong - penyokong dia. Bukannya dia peduli sangat dengan peruntukan parti atau sebagainya.

Jadi yang BODOH-nya, ahli - ahli serta pengikut - pengikut PKR yang hanya sekadar jadi 'Pak Turut' kepada segala bentuk kemahuan yang telah dibuat oleh Si Menteri Besar Cap Ayam tu. 

Sampai tahap, sanggup diorang berikan jawatan tu kepada puak - puak DAPigs hanya semata - mata Si Menteri Besar Cap Ayam tu nak kekalkan kedudukan dia sebagai Menteri Besar. Jadi, yang BODOH-nya Macai di peringkat bawahan. Si MB Cap Ayam tu sengeh je!!!
KUALA LUMPUR : Sekumpulan pimpinan cabang PKR Selangor mendakwa Menteri Besar dan Pengerusi PKR negeri, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali mengamalkan sikap pilih kasih dan utamakan kroni dalam pemilihan ahli majlis pihak berkuasa tempatan (PBT).
Bergabung dengan ahli PKR yang lantang, Badrul Hisham Shaharin, kumpulan itu mendakwa Azmin membelakangkan cadangan ahli majlis daripada cabang tertentu di Selangor dan garis panduan oleh Pekeliling Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor yang dikeluarkan pada 2013.
Setiausaha PKR cabang Kelana Jaya Murali Subramaniam menyatakan, Fasal 4 Pekeliling tersebut menyatakan bahawa ahli majlis mestilah bermastautin di kawasan mereka berkhidmat sekurang-kurangnya lima tahun.
Categories: ,

2 ulasan:

  1. lu olang sendili mau hingat. lia mau luluk atas ma...

    BalasPadam
  2. Takda sapa nak meroyan sebab semua orang faham, kalau BN naik pun, tentu lantik kroni-kroni yang pandai jilat botot. Kroni ke bukan kroni, yang penting kerja jalan, hidup rakyat di dahulukan. Di Selangor cukai pintu untuk rumah murah, semua dilangsai oleh kerajaan PKR. Air pun percuma, jadi kami berpuas hati. Nak meroyan buat apa, buklan kalau BN,PAS or DAP naik, tak lantik kroni. KRONI tetap didahulukan. Tak gitu....?????

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping