Selasa, Februari 16, 2016

Kalau betul PAS nak guna taktik ni, maka tak mustahil parti Ultra Chauvanist Kafir Harbi DAPigs tu akan berputih mata dan melopong. Ada yang gigit jari dan meroyan tak tentu arah.

Sekiranya taktik ini diguna-pakai, maka ianya akan jadi bahana buat DAPigs yang terlalu memandang rendah kepada PAS yang selama ini mereka anggap parti paling BODOH dalam Pakatan tu.

Langkah PAS meletakkan calon Bukan Islam dari Dewan Himpunan Penyokong Pas (DHPP) dalam Pilihan Raya Negeri Sarawak pada April ini dipercayai untuk menjerat DAPigs.

Semuanya hanya semata - mata kerana DAPigs sebelum ini mencanangkan kononnya mereka akan mula menurunkan lebih ramai calon Melayu menjelang Pilihan Raya Umum ke-14.

Ketua Kluster Politik, Keselamatan dan Hal Ehwal Antarabangsa, Majlis Profesor Negara (MPN) berkata, percubaan kedua PAS itu dilihat sebagai satu peringatan kepada DAPigs bahawa parti Islam itu mampu mencabar musuh ketatnya walaupun bersendirian.
“Apabila DAP meletakkan calon-calon Melayu untuk berlawan dengan Pas ataupun Umno, ia akan memberi kesan kepada kedua-dua parti itu jika bertanding. Bila DAP meletakkan calon Melayu, PAS juga bersedia untuk meletakkan calon Cina.
“Kita lihat bahawa pertelagahan antara PAS dengan DAP ini masih belum selesai dan pilihan raya kali ini akan menjadi medan di mana masing-masing beradu kekuatan dan strategi iaitu untuk memastikan lawan mereka kalah atau menang,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.
Sebelum ini, Timbalan Presiden PAS mengumumkan bahawa parti  itu akan bertanding di 11 kerusi DUN Sarawak dan mengetegahkan calon bukan Islam untuk bertanding dalam Pilihan Raya Negeri itu.

Mengulas lanjut, Mohamed Mustafa juga berkata, strategi Pas itu dijangka memecahkan undi kepada pembangkang jika parti Islam itu meletakkan calonnya di kawasan luar bandar sekaligus memberi kelebihan kepada BN.

“Kalau Pas meletakkan calonnya di kawasan DAP, sudah pasti ia akan memberikan satu kelebihan kepada BN, sebab undi akan pecah di kalangan mereka yang mengundi pembangkang, kerana mungkin ada yang mengundi Pas.

“Kalau Pas bertanding, Pas akan mengambil undi pembangkang, undi yang biasanya diberikan kepada parti-parti pembangkang, kerana BN Sarawak sangat kuat, di mana mempunyai penyokong setia yang kuat,” ujarnya.
Categories: , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping