Selasa, Februari 16, 2016

Jika sebelum ini, Rejim Pakatan Selangor tu telah dihimpit dengan beberapa isu penyelewengan serta pembaziran yang melibatkan Dana Rakyat yang berjumlah puluhan juta untuk buat projek.

Mula - mula ialah isu mengenai penubuhan sebuah syarikat bermodalkan RM 2 ringgit yang juga dikenali sebagai DEIG yang didakwa 'Menghilangkan' Dana Rakyat sebanyak RM 30 billion.

Kemudian timbul pulak isu yang turut melibatkan pemberian konsesi Balak secara Haram yang dibuat tanpa sebarang tender terbuka yang dikatakan hampir berjumlah sebanyak RM 16 juta.

Lepas tu ada pulak isu mengenai projek membaik-pulih pintu gerbang yang didakwa tam masuk akal apabila kerja - kerja tersebut dikatakan menelan belanja hampir sebanyak RM 10 juta.

Yang terkini pulak isu berkaitan dengan kerja - kerja membaik-pulih kubah masjid Shah Alam yang didakwa hanya membazirkan Dana Rakyat dan menelan belanja sebanyak RM 37 juta.

Semua pembaziran dan penyelewengan yang dilakukan oleh Rejim Pakatan Selangor tu dibuat secara terbuka. Yang herannya, takde pulak dikalangan puak - puak Pakatan Haprak tu yang bersuara.

Kali ini, isu berkaitan dengan perbelanjaan bagi menampung kos pemasangan papan iklan (billboard) yang menyokong pembebasan Si Ketua Penipu tu pulak mula dipertikaikan oleh rakyat.
Terutama sekali dikalangan pengguna - pengguna dilaman media sosial yang mendakwa ianya hanya sekadar satu bentuk pembaziran jika menggunakan Dana Rakyat Negeri Selangor.

Katanya papan iklan yang dipasang dibeberapa lokasi itu tidak mendapat kelulusan dari Pihak Berkuasa Tempatan (PBT). Jika benar dakwaan tersebut, apa tindakan yang dilakukan oleh PBT tu?

Ramai yang mempertikai, Kenapa PBT tak pergi cabut atau bukak semula papan iklan tersebut jika benar ianya tak dapat kelulusan? Takkan diorang tak nampak papan iklan sebesar itu? ATAU, adakah PBT ni pun berat sebelah dan menyokong seorang Peliwat!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Palarae hassan cucuk hassan........laageeendaaaaaa. mat labu masih berhutang dengan mama, cisss celaka pumya mikekeropo

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping