Jumaat, Februari 26, 2016

Hehehe!!! Siapa sangka kemaluan Si Tokong DAPigs tu akhirnya didedahkan oleh PAP. Tapi, bukan la PAP yang menjadi parti asal DAPigs tu. Takkan pulak 'Ayah' nak bunuh 'Anak' sendiri.

Tapi sekarang kita bercerita tentang kenyataan yang telah dibuat oleh salah seorang pemimpin Parti Alternatif Rakyat atau dalam bahasa Inggerisnya, People Alternative Party (PAP).

Jika sebelum ini, Si Guan Eng tu menyelar tindakan PKR yang mempertikaikan keputusan DAPigs Pulau Pinang memecat dua orang ADUN PKR dari syarikat berkaitan Kerajaan Negeri.

Alasan Si Guan Eng, ianya disebabkan DAPigs tidak pernah masuk campur dalam urusan PKR di Selangor sewaktu parti itu membuat keputusan untuk memecat Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar.
"Pada masa itu kami menghormati keputusan PKR memecat Khalid. Sekarang situasinya sama tetapi mengapa PKR tidak menyokong kami?" katanya kepada pemberita pada sidang akhbar di pejabatnya di Komtar, Selasa. - seterusnya...
Tapi hakikatnya, keputusan memecat Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor sebelum ini bukan hanya sekadar ketetapan yang dibuat oleh kepimpinan PKR semata - mata. 

Sebaliknya, puak - puak DAPigs tu pun terlibat sama. Perkara itu yang telah dibangkitkan oleh wakil dari PAP ni. Katanya, kenyataan yang dibuat oleh Guan Eng itu dianggap menyeleweng.
"Dasar kamu di Selangor dengan dasar kamu di Pulau Pinang adalah sama. Jangan dialihkan 'tiang gol'. Jangan cakap masa dulu Selangor ambil tindakan kita (DAP) tidak masuk campur.
"Bukan ke mereka (Guan Eng) adalah pemimpin Pakatan Rakyat dulu, jadi itu adalah keputusan bersama," katanya ketika sesi wawancara khas bersama Antarapos di sini.
Jika kita lihat dari satu sudut, memang betul pun. Apa yang cuba digambarkan oleh Si Guan Eng tu seolah - olah DAPigs tak terlibat dalam pemecatan Si Khalid Ibrahim sebagai MB Selangor.

Maka nampak sangat la yang Si Guan Eng tu cuba menyelewengkan fakta untuk mengelirukan penyokong - penyokong dia supaya DAPigs tidak dianggap bersalah. Kalau dah dasar Pembelit tu, memang takde kerja lain dah. MENIPU tu jugak la kerjanya!!!
Categories: ,

5 ulasan:

  1. cina memang 10 dia kata 1 sahaja yang mungkin betul. Mungkin betul itu pun sangat jarang berlaku. itu startegi hidup cina bila berurusan di dunia ni.

    Hanya melayu buta hati sahaja yang terus jahil ditipu cina.

    BalasPadam
  2. Tak payahlah nak kutuk sangat parti dap ni dik oiii. Kau tengok sajelah parti yang kau sokong sangat tu. Lagi haru dan penuh jenaka presiden parti kau.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Huru hara pun tak bunuh bangsa sendiri. Busuk2 pun orang Melayu juga. Ini DAP nak perintah menerusi supaya Cina diperkayakan dan Melayu disisihkan.

      Padam
  3. mungkin tak lama lg pakatan harapan akan tinggal harapan je...tak brpakat mana pun.

    BalasPadam
  4. Cuma Melayu celup sahaja yang suka memperlekehkan orang Melayu macam anom 3:55.

    Jika Melayu teruk sangat pi mampus dengan Cina-cina lebih2 lagi Cina DAP. Sebusuk-busuk Melayu jika tergolek tepi jalan pun dia tolong juga kurang2 pun dia ajar mengucap syahadah.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping