Jumaat, Februari 26, 2016

Fuh!!! Ramai betul orang kecoh cerita pasal Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) mengambil tindakan terhadap laman portal The Malaysian Insider (TMI) semalam.

Nak pulak dikalangan puak - puak Pakatan Haprak tu. Punya la kecoh diorang mempersoalkan tindakan yang diambil oleh SKMM tu seolah - olah macam dunia dah nak kiamat.

Antara lain, alasan bertaraf Longkang yang mereka berikan kononnya tindakan itu dianggap 'Zalim' dan menghalang 'Hak Kebebasan Media' untuk membuat pendedahan kepada rakyat.

Dan kenyataan yang paling banyak mendapat perhatian datangnya dari wakil PKR, Si Saifuddin Abdullah melalui laman media sosial Facebook milik dia semalam. Marah betul gayanya.

Dalam status yang dimuat-naikkan semalam, Si Saifuddin tu mengecam tindakan tersebut dan menganggap ianya sebagai tindakan yang 'Anti Kebebasan Media' dilakukan oleh Kerajaan.
Dari kenyataan tu, nampak sangat la yang Si Pudin ni pun jenis manusia Tak Sedar Diri. Mungkin dia lupa bahawa parti Baru yang dia sertai tu pun dok buat benda yang sama jugak sebelum ini.

Mungkin Si Pudin ni lupa bahawa puak - puak PKR tu pun pernah menghalang beberapa orang wartawan dari media tertentu yang mahu membuat liputan sidang media yang diadakan oleh partinya.

Mungkin Si Pudin ni lupa bahawa Si Ketua Penipu tu juga pernah membuat ugutan terhadap sebuah akhbar Malaysia hanya kerana wartawannya bertanya soalan berkaitan jam Omega.

Mungkin Si Pudin tu juga lupa dengan tindakan yang dilakukan oleh Rafizi yang cuba menghasut Wan Azizah supaya jangan menjawab soalan yang diajukan oleh media - media tertentu.

Bahkan mungkin Si Pudin tu juga lupa tindakan sekutu PKR, DAPigs yang sehingga hari ini masih lagi menghalang pihak media tertentu membuat liputan sepanjang sidang DUN diadakan.

Soalnya, adakah tindakan - tindakan yang dilakukan itu memberikan gambaran bahawa parti yang disertai oleh Si Pudin serta Pakatan Haprak tu memperjuangkan 'Hak Kebebasan Media'? Kalau Si Pudin tu setakat pandai bercakap je, baik tak payah!!! Itu MUNAFIK namanya!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. Kebebasan Media Mak Bapak dia.

    BalasPadam
  2. Sibangsat yg tak sedar diri....

    BalasPadam
  3. eloklah skmm tutup mana2 laman yg asyik siar berita fitnah org je....lgi pun berita yg berunsur fitnah dn tuduhan tanpa bukti tu berdosa.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping